Blogi modowe bardziej inspirujące od prasy i telewizji. Julia Kuczyńska popularniejsza od Kasi Tusk

Blogi o modzie są dla polskich internautów ważniejszym źródłem inspiracji modowych niż magazyny i programy telewizyjne dotyczące tej tematyki. Najpopularniejszy jest blog Julii „Maffashion” Kuczyńskiej, który wyprzedza blogi Kasi Tusk, Jessiki Mercedes i Tamary Gonzalez Perei.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z sondażu firm FashionFan, Interactive Research Center i LeadR wynika, że blogi modowe odwiedza 44 proc. polskich internautów zainteresowanych modą. Aż 39 proc. spośród tych użytkowników zagląda na takie strony codziennie, natomiast 75 proc. - przynajmniej raz w tygodniu.

Ważniejszym źródłem inspiracji modowych od blogów są serwisy społecznościowe i informacyjne - wymienia je 72 i 65 proc. respondentów. Natomiast rzadziej internauci szukają wiadomości o modzie w telewizji, prasie i serwisach wideo. Zagraniczne blogi modowe odwiedza 29 proc. użytkowników.

Z analizy przeprowadzonej przez portal Wirtualnemedia.pl na początku br. wynika, że blogi modowe należą do najpopularniejszych polskich blogów, a więcej użytkowników mają tylko czołowe blogi kulinarne (zobacz szczegóły).

Największymi motywacjami do przeglądania blogów modowych są szukanie ciekawych stylizacji (wymienia to 54 proc. użytkowników) i nowych informacji (44 proc. wskazań) oraz rozrywka (43 proc.). Okazji cenowych wypatruje 31 proc. użytkowników, a historii z życia prywatnego blogerów - tylko 9 proc. Jednocześnie 56 proc. osób odwiedzających blogi modowe przyznaje, że robią zakupy - głównie ubrań - pod wpływem zawartych tam informacji.

Najpopularniejszym blogiem modowym jest Madamejulietta.blogspot.com prowadzony przez Julię „Maffashion” Kuczyńską - zna go 10,5 proc. respondentów 6,5 proc. kojarzy Makelifeeasier.pl (blog Kasi Tusk), 4,9 proc. -  Jemerced.com (prowadzony przez Jessikę Mercedes), a 4,8 proc. - Macademiangirl.com (prowadzi go Tamara Gonzalez Perea).

Najwięcej polskich internautów interesujących się modą obserwuje w sieci markę H&M (31 proc. wskazań), a nieco mniej - Zarę (19 proc.) i Reserved (17 proc.).

grafika

Badanie zostało zrealizowane w dniach 10-27 maja br. metodą CAWT RTS na losowej grupie 1168 internautów zainteresowanych modą.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej