Bosch i Amica najbardziej zaufanymi markami AGD. Vizir, Persil i Ludwik liderami wśród środków czystości

Spośród urządzeń AGD Polacy najbardziej ufają markom Bosch i Amica. Zapytani o najbardziej cenione środki czystości wskazują marki Vizir, Persil, Ludwik oraz Pur - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

km
km
Udostępnij artykuł:

W kategorii "Urządzenie AGD" laureatem Złotego Godła została marka Bosch, którą wybrało 21% respondentów. Bosch zwyciężył również w analogicznym badaniu przeprowadzonym w Czechach oraz Rosji.

Kryształowe Godło otrzymała marka Amica, którą Polacy cenią za jakość, stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta.

grafika
grafika

Zdobywcą Złotego Godła w kategorii "Proszek do prania" piąty rok z rzędu została marka Vizir, którą wskazało 25% ankietowanych Polaków. Marki Persil i Ariel otrzymały po 23% głosów. Marka Persil zwyciężyła także w Niemczech i Szwajcarii, natomiast marka Ariel - w Czechach, Francji, Holandii, Rumunii, Rosji i Słowenii. Marka Vizir doceniona została za jakość i wizerunek, natomiast marka Persil za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu – tak jak w ubiegłym roku – została laureatem Kryształowego Godła.

grafika
grafika

W kategorii "Płyn do mycia naczyń" tytuł laureata Złotego Godła trafił po raz kolejny do marki Ludwik. Niemal co drugi respondent wskazał tę markę jako godną zaufania (47% głosów). Podobnie jak w ubiegłym roku, marka Ludwik została pozytywnie oceniona zwłaszcza za jakość. Kryształowe Godło w tej kategorii trafiło do marki Pur, która na tle innych marek otrzymała najwyższe oceny za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.

grafika
grafika

Ponadto marki Vizir oraz Bosch - odpowiednio w kategorii "Proszek do prania" i "Sprzęt AGD" - uznane zostały również za marki o najlepszej reputacji ekologicznej. W kategorii "Środek czystości" zwyciężyła marka Cif.

grafika
grafika
grafika

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu