Chrome udostępnia Ads Transparency Spotlight. Pokaże liczbę reklam na stronie internetowej

Google udostępnił rozszerzenie do przeglądarki Chrome o nazwie Ads Transparency Spotlight. Dodatek informuje użytkowników o liczbie reklam znajdujących się na konkretnej stronie internetowej oraz dostarcza dane na temat obecnych na witrynie reklamodawców i sposobach targetowania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Chrome udostępnia Ads Transparency Spotlight. Pokaże liczbę reklam na stronie internetowej

Rozwijana przez Google przeglądarka internetowa Chrome jest obecnie najpopularniejszym tego typu narzędziem na świecie. Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 62,48 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek. Na przestrzeni ostatniego roku udział aplikacji Google utrzymuje się na mniej więcej podobnym poziomie.

Google od dłuższego czasu podkreśla, że zależy mu na komforcie korzystania z Chrome oraz jak najlepszej ochronie prywatności internautów, z czym wiąże się strategia dotycząca reklam pojawiających się na stronach oraz danych zbieranych przez reklamodawców na temat użytkowników.

Ile reklam na stronie? Chrome to pokaże

Teraz Google poinformował o udostępnieniu przeznaczonego do Chrome dodatku o nazwie Ads Transparency Spotlight, który można zainstalować w przeglądarce za pośrednictwem platformy Chrome Web Store.

Po dodaniu do Chrome nowe narzędzie prezentuje użytkownikowi informacje na temat reklam zamieszczonych na stronie, którą aktualnie otworzył w przeglądarce.

Ads Transparency Spotlight pokazuje m.in. jaka liczba reklam została umieszczona na konkretnej witrynie, a także od jakich firm pochodzi przekaz i jakie platformy reklamowe zostały wykorzystane do zaprezentowania reklam.

Nowy dodatek informuje także użytkownika jakie dane na jego temat zostały wykorzystane w procesie targetowania reklam na danej stronie. Mogą to być informacje demograficzne, geolokalizacyjne czy też związane z zainteresowaniami i sposobami zachowania internauty w sieci.

Google zapowiada, że w przyszłości w Ads Transparency Spotlight pojawią się także dane dotyczące m.in. pochodzenia przycisków związanych z platformami społecznościowymi oraz informacji na temat użytkownika zbieranych przez stronę, którą właśnie otworzył.

W drugim kwartale br. koncern Alphabet, do którego należy Google, zanotował spadek przychodu o 2 proc. do 38,3 miliarda dolarów i zysku netto z 9,95 do 6,96 miliarda dolarów. Mimo wszystko wyniki giganta były lepsze od spodziewanych przez analityków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS