„CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku

W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „CKM” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„CKM” o 73 proc. w dół, „Playboy” - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku
<!-- 1.6482s -->

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 53 615 egz. Względem całego 2014 roku była ona niższa o 5,10 proc.

W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego tytułu obniżył się o 11,13 proc. „Men’s Health” do 2008 roku cechował się wzrostem sprzedaży, a od 2009 roku pismo to systematycznie traci na sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku w porównaniu do całego 2008 roku średni wynik tego tytułu zmalał o 23,85 proc.

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w br. uplasował się na poziomie 36 294 egz. Magazyn ten w ciągu 10 lat zanotował spadek sprzedaży, wynoszący 46,75 proc. (jego wynik malał niemal z roku na rok).

Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu dekady zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 72,51 proc. do 26 015 egz. W cykl spadającej sprzedaży tytuł ten wszedł w 2007 roku. Warto również dodać, że w latach 2005-2010 „CKM” było liderem sprzedaży w segmencie pism męskich.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pisma-dla-mezczyzn-traca-czytelnikow-playboy-najbardziej-na-minusie ##

Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Pismo to wydawane jest od 2005 roku, a od marca 2006 roku ukazuje się ono jako miesięcznik. Jego średni wynik sprzedażowy w porównaniu do 2006 roku zmalał o 62,50 proc. do 25 205 egz. Sprzedaż  „Logo” zaczęła systematycznie maleć od 2009 roku.

 

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera