Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na igrzyskach

Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na swoim sponsoringu igrzyskolimpijskich w Pekinie, przynajmniej jeśli chodzi o świadomość ichmarek wśród chińskich konsumentów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego drogą internetową przez firmę GlobalMarket Insight na zlecenie agencji Mediaedge:cia wynika, że 12oficjalnych sponsorów imprezy zainwestowało łącznie 866 milionówdolarów w działania sponsorskie, w tym na reklamę - informujeserwis MediaPost Publications.

Jednak u 1.000 chińskich konsumentów ankietowanych przez GlobalMarket Insight jedynie Coca-Cola i Adidas odnotowały znaczącywzrost pod względem świadomości ich marek. 40 procent respondentówstwierdziło, że podczas igrzysk były one bardzo widoczne, podczasgdy inni oficjalni sponsorzy (np. McDonald's) nie zbliżyli się dotego wyniku.

W badaniu, które zostało przeprowadzone w dwóch fazach - wjednym tygodniu kwietnia i jednym tygodniu sierpnia - uczestniczylimieszkańcy Pekinu, Szanghaju i Guangzhou. Coca-Cola zanotowaławzrost świadomości swojej marki z 28 do 50 procent, a Adidas z 16do 38 procent.

Od pozostałych oficjalnych sponsorów olimpiady lepsze wynikiuzyskały tutaj firmy, które nie miały takiego statusu, takie jakNike (wzrost z 11 do 18 procent) czy chińska sieć sprzedaży odzieżysportowej Li Ning (wzrost z 8 do 20 procent).

Trzecia i ostatnia faza badania zostanie przeprowadzona w drugimtygodniu września.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska