Cyberprzestępcy wykorzystują nową lukę w Adobe Flash

Firma Kaspersky Lab poinformowała o pojawieniu się zagrożenia wykorzystującego nową lukę w programie Adobe Flash, która umożliwia cyberprzestępcy uruchomienie dowolnego kodu na atakowanym komputerze. Adobe nie opublikowało jeszcze łaty likwidującej tą lukę.

km
km
Udostępnij artykuł:

Niemal miesiąc temu analitycy z Kaspersky Lab ostrzegali o luce "zero-day" (czyli takiej, dla której nie powstała jeszcze łata i może zostać wykorzystana przez cyberprzestępców) w programie Adobe Flash. Szkodliwe pliki SWF były osadzane w arkuszach programu Microsoft Excel.

Teraz przyszła kolej na aplikację Microsoft Word. Przechwycony przez ekspertów z Kaspersky Lab szkodliwy plik DOC ma wiele wspólnego z zainfekowanym arkuszem Excela wykorzystywanym w poprzednim ataku. W zainfekowanym dokumencie Worda osadzony jest plik SWF wykorzystujący lukę w Adobe Flash do zainstalowania szkodliwego programu na atakowanym komputerze.

Cyberprzestępcy wykorzystują Worda do przeprowadzania ataków, ponieważ pozwala to na łatwe infekowanie komputerów za pośrednictwem poczty e-mail. Dlatego, po otrzymaniu nieoczekiwanych plików DOC należy zachować szczególną ostrożność, a także dokonać ich dodatkowego skanowania antywirusowego.

W ataku wykorzystywany jest backdoor otwierający tylne drzwi do zainfekowanego komputera. Szkodnik działa "po cichu", aby użytkownik nie zorientował się, że jego komputer padł ofiarą ataku.

"Aby walka z zagrożeniami takimi jak najnowsza luka w Adobe Flash mogła być skuteczniejsza, producenci oprogramowania muszą dać nam możliwość wyłączania niektórych funkcji. Osobiście nie mam potrzeby przeglądania plików Flash osadzonych w Wordzie czy Excelu i to samo zalecam innym użytkownikom" - stwierdził Roel Schouwenberg, ekspert z Kaspersky Lab.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style