„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w kwietniu

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w kwietniu

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w kwietniu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 908 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 536 egz., o 0,47 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-kwiecien-2018-fakt-liderem,7171443241805953a ##

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się o 0,78 proc. do 3 063 egz.

Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 9,60 proc. do 160 egz., zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu zajął ósmą lokatę.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2018 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 380 egz., po wzroście o 101,75 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z ósmej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 354 egz., po wzroście o 164,97 proc.

Podium, po awansie z 5. pozycji, uzupełnia „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 82,31 proc. do 1 185 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-w-kwietniu-2018-roku,7171442307111041a ##

Największym wzrostem - o 1300 proc. do 854 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 6., po awansie z 20. lokaty.

Z kolei najwięcej stracił „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 12. na 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 85,80 proc. i ostatecznie wyniósł 46 egz.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową