Deweloperzy zaczynają dbać o wizerunek

Gazeta Krakowska swój dodatek Małopolskie Nieruchomości poświęciła tematowi wizerunku firm deweloperskich.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Autorka jednego z artykułów gazety, Agnieszka Minecka, zwraca uwagę na coraz częstsze korzystanie przez deweloperów ze wsparcia agencji PR. „Spadła siła perswazji reklamy, liczy się rzetelna informacja. Dlatego coraz większa liczba deweloperów korzysta z profesjonalnych usług public relations i nowoczesnych działań marketingowych” – pisze autorka.

Powołuje się ona także na wyniki raportu opublikowanego przez agencję On Board Public Relations, według których „tylko dla 5 procent Polaków cechy dewelopera nie są ważne i liczy się wyłącznie atrakcyjność oferty”. Norbert Kilen, Dyrektor Strategiczny On Board PR, wskazuje na potrzebę poważnego potraktowania przez deweloperów wyników raportu przy konstruowaniu ich polityki informacyjnej: „wśród najważniejszych cech dewelopera większość społeczeństwa chciałaby widzieć bezpieczeństwo finansowe, brak zagrożeń upadkiem firmy i związki z solidnymi partnerami biznesowymi. To ważna wskazówka z punktu widzenia planowania komunikacji przedsiębiorstw z tej branży”. Na łamach gazety zamieszczono także komentarz Piotra Czarnowskiego dotyczący public relations deweloperów. Jego zdaniem wiele firm prowadzi krótkowzroczną politykę: „Zwykle problemy nie pojawiają się z dnia na dzień, a deweloper ma już wcześniej świadomość potencjalnych zagrożeń. Ale rzadko zdarza się, żeby przeciwdziałał im już wówczas”.

W dodatku do Gazety Krakowskiej temat wizerunku deweloperów jest obecny także w wywiadzie z Krzysztofem Śpiewlą, specjalistą ds. PR z agencji Amako. Jego zdaniem PR deweloperów jest w pewnym stopniu podobny do PR–u produktów finansowych. Od pozostałych segmentów rynku różni się tym, że mniejszy nacisk kładzie na prezentowanie atrakcyjności oferty, a większy na budowaniu obrazu firmy, jako wiarygodnego przedsiębiorstwa. Wszelkie działania z zakresu public relations powinny więc budować poczucie bezpieczeństwa odbiorcy. Śpiewla przypomina, że w latach 90. afery z udziałem deweloperów wpłynęły na obniżenie się zaufania do tej branży i dlatego obecnie w społeczeństwie dominuje postawa nieufności wobec niej.

 Źródło: Gazeta Krakowska Małopolskie Nieruchomości,22.06.06, Marka ważniejsza niż oferta, Agnieszka Minecka, s.1; Już dziś budujemy jutro, Piotr Czarnowski, s.5; O wizerunku firmy w praktyce, rozmawiała Agnieszka Minecka, s.5  - Proto.pl

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK