Dino Polska ma już 2,2 tys. sklepów

W pierwszym kwartale br. liczba sklepów Dino Polska zwiększyła się o 54 do 2 210.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Łączna powierzchnia placówek handlowych Dino na koniec marca br. sięgnęła 869,4 tys. metrów kwadratowych, wobec 736,7 tys. m kw. rok temu.

Na koniec marca ub.r. do Dino Polska należało 1 880 sklepów. Tym samym przez 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 330, czyli 17,5 proc.

Dino chce zwiększyć sieć sklepów o ponad 10 proc.

Pod koniec marca Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, zapowiedział, że firma chce przeznaczać całość wypracowywanych zysków na otwieranie nowych marketów. Zaznaczył, że spółka z większą ostrożnością niż dotychczas będzie podchodzić do finansowania zewnętrznego, w związku z wysokimi stopami procentowymi, oraz do procesu wyboru nowych lokalizacji i budowy sklepów.

- Oczekujemy, że w 2023 r. przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino o niskich kilkanaście procent - napisał Krauze w sprawozdaniu rocznym. Dodał, że spółka liczy w tym roku na silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL, choć zapewne nie tak duży jak w 2022 r.

Jako celem wskazał „utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej, co ma pozwolić kontynuować atrakcyjną dla konsumentów politykę cenową sklepów Dino, a w obliczu silnej inflacji i zakłóceń w łańcuchach dostaw, które cały czas wywierają presję na wyniki, będzie to pomagać w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r.”

W ub.r. 344 nowe sklepy Dino

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, w ujęciu memoriałowym, wyniosły 1 423,7 mln zł. Spółka podała, że wydatki obejmowały głównie nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino oraz montaż instalacji fotowoltaicznych na dachach Dino, a także nakłady na logistykę obejmujące budowę powierzchni magazynowej wraz z wyposażeniem w miejscowości Kaliska (ósme centrum dystrybucyjne, którego uruchomienie planowane jest na II kw. 2023 r.), zakup naczep chłodniczych, zakup wyposażenia.

W ub.r. uruchomione zostały 344 nowe markety Dino. Na koniec grudnia sieć Dino tworzyło 2 156 sklepów (19 proc. więcej rdr) o łącznej powierzchni sali sprzedaży 847 817 metrów kwadratowych.

grafika

W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy firmy ze sprzedaży sięgnęły 5 693 mln zł, wobec 3 864 mln zł rok wcześniej, zysk EBITDA wyniósł 518,5 mln zł (przed rokiem było to 360,9 mln zł), a marża EBITDA zmalała rok do roku z 9,3 do 9,1 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych