Dobre prognozy dla sklepów internetowych

Według sondażu przeprowadzonych przez instytut badawczy YouGov na zlecenie Clearswift, 1 pracowników firm w Wielkiej Brytanii zamierza w tym roku kupić prezenty świąteczne przez internet

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W badaniu wzięło udział 2000 respondentów. 23 proc. z nich zamierza wykorzystać internet w pracy do kupienia gwiazdkowych prezentów. Zakupy świąteczne online cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn (27 proc.) niż kobiet (17 proc.). Największe zainteresowanie tą formą kupowania prezentów wykazują młodzi ludzie w wieku od 18 do 29 lat. W grupie tej zakup upominków przez internet deklaruje 28 proc. osób.

Według  prognoz Interactive Media In Retail Group (IMRG), Brytyjczycy wydadzą w tym roku 3,5 miliarda funtów na zakupy świąteczne w sieci. Oznacza to wzrost o 40 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i jest bardzo dobrą wiadomością dla sklepów internetowych.

Święta oznaczają też wzmożony ruch w sieci. 25 proc. respondentów zamierza wysłać życzenia świąteczne do przyjaciół i klientów za pośrednictwem kartek elektronicznych. Równocześnie 13 proc. badanych osób przyznało, że będzie otwierać kartki świąteczne od nieznanych nadawców. Sytuację tę mogą wykorzystać spamerzy i hakerzy do rozsyłania niechcianych wiadomości czy przeprowadzania ataków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu