TVP1 liderem w DVB-T w czerwcu, TVP Info wyprzedziło TVN i TVP2

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w czerwcu br. była TVP1. Na trzecie miejsce awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN i TVP2. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był Polsat, a tuż za podium znalazł się Puls 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W czerwcu 2020 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2019 roku zwiększył się o 9,08 proc. i wyniósł 13,34 proc.

Drugi był Polsat, który zanotował udział na poziomie 9,89 proc., po spadku o 18,87 proc.

TVP Info wyprzedziło TVN i TVP2

Z piątego na trzecie miejsce awansowało TVP Info, którego udział wzrósł o 17,91 proc. do 8,03 proc.

Z trzeciej na czwartą lokatę spadła TVP2 - strata udziału o 15,52 proc. do 7,73 proc. Z kolei z miejsca czwartego na piąte spadł TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,20 proc. i wyniósł 7,56 proc.

Najwięcej zyskał Fokus TV, którego wynik względem czerwca ub.r. poszedł do góry o 54,12 proc. do 2,62 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 27. na 24. pozycję.

Z kolei najwięcej stracił TVP Sport - było to 74,91 proc. do 0,68 proc. Stacja spadła z 19. na 13. pozycję.

Na 23. lokacie uplasował się Polsat News, który od 20 września 2019 roku testowo nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście. W czerwcu br. udział stacji wyniósł 0,70 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w czerwcu 2020 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 10,48 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 24,06 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-i-polrocze-2020-tvp1-liderem-tvp-info-awans,7170505894553217a ##

Drugi był TVN, którego udział zwiększył się o 0,20 proc. do 9,90 proc. Na podium znalazła się TVP1 (7,49 proc., w dół o 15,46 proc.).

Duży awans Puls 2

Z siódmego na czwarte miejsce awansował Puls 2 (6,43 proc., do góry o 41,01 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 83,72 proc. do 3,95 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Info. W tym ujęciu najwięcej też stracił TVP Sport - było to 73,39 proc. do 0,66 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7