Dyrektorzy marketingu optymistycznie patrzą w przyszłość. Stawiają na strategię marki

Prawie trzy czwarte dyrektorów marketingu uważa, że negatywny wpływ pandemii będzie krótkotrwały i w ciągu dwóch lata firmy powrócą do poprzednich wyników. Priorytetem w najbliższym roku będzie strategia marki.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

Aż 73 proc. dyrektorów marketingu uważa, że skutki pandemii będą miały krótkotrwały wpływek na rynek - wynika z badania wydatków CMO (ang. chief marketing officers) przeprowadzonego przez firmę Garner. Agencja badawcza przeprowadziła ankietę wśród 430 dyrektorów marketingu w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w okresie od kwietnia do maja 2020 r.

- Zdumiewająca liczba dyrektorów marketingu oczekuje powrotu do dobrych wyników w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Ten optymizm jest dość silny we wszystkich branżach i na wszystkich obszarach geograficznych - powiedział Ewan McIntyre, analityk firmy Gartner.

- Ale jest to pogląd na recesję w kształcie litery V [spadek gospodarczy, po którym następuje szybki powrót do wzrostu - red.], który może być niezgodny z nastrojami kadry kierowniczej firm - dodaje McIntyre.

Badanie wykazało również, że dyrektorzy marketingu uważają strategię marki za najwyższy priorytet (33 proc.), przed analizą rynku (29 proc.) i działaniami marketingowymi (28 proc.). Jak dodają analitycy Gartner, to znaczący skok tej kategorii w porównaniu z badaniami w 2019 r., kiedy zajmowała ona jedną z najniższych pozycji w rankingu. To także pierwszy raz, kiedy marka znalazła się przed analityką, personalizacją i technologia marketingowymi (ang. marTech).

- Świadomość marki i jej znaczenie w czasach kryzysów są ważniejsze niż kiedykolwiek. Widzimy, jak marki odnoszące sukcesy podejmują działania, które są autentycznie powiązane ze strategią i zestawem wartości, jakie oferują. Skoncentrowanie się na strategii marki będzie niezwykle ważne przez cały rok 2020 i w roku 2021 - powiedział McIntyre.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem