eMarketer: 114,4 mld USD na reklamę w Europie Zachodniej w 2011 r.

Pomimo szybkiego rozwoju w przestrzeni cyfrowej, ogólne nakłady na reklamę w Europie Zachodniej będą ze względu na ekonomiczne problemy regionu rosły wolniej od oczekiwań.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

eMarketer prognozuje, że wartość rynku reklamy w Europie Zachodniej sięgnie w bieżącym roku 114,4 miliarda dolarów - o 1,8 proc. więcej niż w roku 2010.

Jeszcze w czerwcu firma przewidywała, że ogólne wydatki reklamowe w regionie wzrosną o 3 proc., do 115,8 miliarda dolarów, a w 2012 roku wyniosą 120,8 miliarda dolarów.

grafika

Jednocześnie szybciej niż wcześniej zakładano rozwija się rynek reklamy internetowej. Analitycy eMarketera przewidują teraz, że nakłady wyniosą tutaj 24,5 miliarda dolarów w 2011 roku (wzrost o 12,8 proc.) oraz 27,9 miliarda dolarów w roku 2012 (wzrost o 13,9 proc.). Według poprzednich szacunków, wydatki miały sięgnąć odpowiednio 23,1 miliarda dolarów (wzrost o 12,5 proc.) oraz 26,3 miliarda dolarów. 

grafika

Pozycję największego rynku reklamy online w Europie Zachodniej ma utrzymać Wielka Brytania. Szybko zyskują Niemcy, gdzie nakłady w tym segmencie mają w 2012 roku wynieść 6,5 miliarda dolarów. Dla porównania, we Francji będzie to 3,1 miliarda dolarów. Słabiej rozwinięte są Włochy i Hiszpania, gdzie wydatki na internetową reklamę nie przekroczą 2 miliardów dolarów.

Firma eMarketer prognozuje także, że w 2012 roku wydatki na mobilną reklamę w Europie Zachodniej przekroczą granicę 1 miliarda dolarów, a do 2015 roku będą rosły rocznie średnio o 52 proc.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę