Facebook obiecuje narzędzie do kasowania historii reklamowej użytkowników

Facebook zapowiedział że w 2019 roku udostępni użytkownikom narzędzie pozwalające przeglądać wszystkie informacje zbierane na ich temat w celach reklamowych. Internauci mają otrzymać też możliwość wykasowania całej historii dotyczącej interakcji z serwisami i stronami odwiedzanymi w sieci.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Oddanie w ręce użytkowników Facebooka większej kontroli nad informacjami zbieranymi na ich temat w internecie Mark Zuckerberg, szef serwisu zapowiadał jeszcze w 2018 r., niedługo po wybuchu skandalu związanego z firmą Cambridge Analytica oraz wyciekiem danych 87 mln internautów.

Do tej pory projekt anonsowany przez Zuckerberga nie został zrealizowany, okazuje się jednak że firma nie zrezygnowała z tego pomysłu. Nowe informacje na jego temat dostarczył podczas branżowej konferencji w San Francisco David Wehner, dyrektor finansowy Facebooka.

Według zapowiedzi Wehnera w 2019 r. Facebook wprowadzi wspomniane rozwiązanie  dotyczące prywatności użytkowników. Projekt przewiduje że internauci z poziomu jednego panelu będą mogli łatwo prześledzić jakie informacje na ich temat zostały zebrane przez Facebook. Chodzi przede wszystkim o dane dotyczące tego jakie strony i serwisy odwiedzał użytkownik i jakie interakcje z nimi prowadził.

Nowe rozwiązanie zakłada także że użytkownik za pomocą jednej wygodnej opcji będzie mógł skasować całą swoją historię związaną z targetowaniem reklam, a wszystkie informacje zostaną trwale usunięte z konta.

Na razie bliższe szczegóły dotyczące terminów ewentualnego wprowadzenia nowego narzędzia nie są znane. Podczas swojego wystąpienia Wehner przyznał, że udostępnienie narzędzia może stwarzać w przyszłości branży reklamowej pewne problemy związane z precyzyjnym targetowaniem przekazu do użytkowników korzystających z Facebooka.

Przychód Facebooka sięgnął w IV kwartale 2018 r. 16,91 mld dol. To o 30 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (12,97 mld). Firma zanotowała zysk netto w wysokości 6,88 mld, w porównaniu do 4,27 mld dol. zysku w IV kwartale roku 2017 (+61 proc.). Z kolei w całym 2018 r. Facebook osiągnął 55,84 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 37 proc. Zysk netto wzrósł z 15,93 do 22,11 mld dol. (+39 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych