Facebook testuje automatycznie odtwarzane wideo

Wkrótce w strumieniu wiadomości Facebooka pojawią się klipy wideo, które będą odtwarzane automatycznie w momencie, gdy użytkownik wyświetli je na ekranie.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Automatycznie odtwarzane wideo w strumieniu Facebooka początkowo będzie wyciszone. Dopiero po rozwinięciu go w nowym oknie przez użytkownika, pojawi się dźwięk. Póki co serwis udostępnił nowe rozwiązanie wąskiej grupie użytkowników, a także zweryfikowanym stronom i profilom znanych osób.

„Ożywienie” klipów wideo w strumieniu Facebooka - jak zapewnia rzecznik prasowy serwisu - ma zupełnie odmienić doświadczenia użytkowników - zarówno w przeglądarce internetowej ,jak i aplikacjach mobilnych na smartfony z iOS i Androidem. Nowa funkcja ma nie wpływać znacząco na zwiększenie zużycia energii w urządzeniach mobilnych oraz nie obciążać użytkowników korzystających z łączności 3G transferem dużej ilości danych.

Nieoficjalnie mówi się, że jest ona pierwszym krokiem w kierunku wprowadzenia reklam wideo do serwisu. Wedle szacunków emisja przez dzień pojedynczego, 15-sekundowego spotu tego typu na Facebooku ma wiązać się z kosztem od 1 do 2,4 mln dolarów (przeczytaj o tym więcej).

Przypomnijmy, że tylko w II kwartale br. Facebook zanotował 1,81 mld dolarów przychodów, z czego 88 proc. stanowiły wpływy reklamowe (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię