Format HD DVD przegrał, Toshiba liczy straty

Toshiba obniżyła w środę prognozę zysku na obecny rok budżetowy(kończący się 31 marca), informując, że przegrana "wojna" o formatwideo wysokiej rozdzielczości będzie ją kosztować 65 miliardówjenów (666 milionów USD).

km - pap
km - pap
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu Toshiba przyznała się do porażki w batalii oten nowy format. Jej HD DVD przegrał z Blu-ray disc konkurencyjnychfirm (Sony, Samsung, Sharp, Thomson, Hitachi, Matsushita, Pioneer,Philips, Mistubishi, LG Electronics). Toshiba zapowiedziaławstrzymanie produkcji odtwarzaczy i nagrywarek w formacie HDDVD.

Prognozę zysku na kończący się 31 marca rok obniżono do 125miliardów jenów (1,26 miliarda USD). W poprzednim roku zyskiToshiby wyniosły 137 miliardów jenów.

Wojna o format wideo wysokiej rozdzielczości trwała kilka lat.Ostatecznie rozstrzygnęły ją wielkie amerykańskie wytwórniefilmowe, opowiadając się za technologią Blu-ray disc.

HD DVD i Blu-ray disc są niekompatybilne. Oba zapewniają bardzodobrą jakość obrazu i dźwięku; dyski Blu-ray mają nieco większąpojemność.

km - pap
Autor artykułu:
km - pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska