Gadu-Gadu i Skype najpopularniejszymi komunikatorami w Polsce

Wśród polskich internautów Gadu-Gadu jest najpopularniejszym komunikatorem tekstowym, a Skype – głosowym – wynika z badania PBS DGA. Ogółem z aplikacji pierwszego typu korzysta prawie dwie trzecie użytkowników sieci w naszym kraju, a z tych drugich programów – ponad jedna trzecia.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

65 proc. polskich internautów, którzy byli aktywni w sieci w ciągu ostatniego miesiąca, korzysta z komunikatorów tekstowych. Natomiast jednak trzecia użytkowników internetu deklaruje, że obywa się bez tych aplikacji. 85 proc. internautów korzystających z komunikatorów tekstowych najczęściej wybiera Gad-Gadu. Pozostałe programy tego typu cieszą się zdecydowanie niższą popularnością – Skype jako najczęściej stosowany przez siebie komunikator tekstowy wskazuje prawie 8 proc. użytkowników takich aplikacji, Tlen – prawie 4 proc., natomiast Spik – 1 proc. 44 proc. internautów korzystających z komunikatorów tekstowych robi to codziennie, 26 proc. – 3-5 razy w tygodniu, 18 proc. – 1-2 razy w tygodniu, natomiast 7 proc. – 1-3 razy w miesiącu.

Z kolei korzystanie z komunikatorów głosowych deklaruje 38 proc. polskich internautów, a 60 proc. twierdzi, że nie używa takich aplikacji. 72 proc. osób korzystających z programów tego typu najczęściej wybiera Skype, a 18,5 proc. – Gadu-Gadu. Pozostałe komunikatory głosowe są o wiele mniej popularne – Spik jako najczęściej stosowany wskazuje 2,5 proc. użytkowników takich aplikacji, Tlen – 0,9 proc., a Tlenofon – 0,7 proc. Po 24 proc. internautów korzystających z komunikatorów głosowych robi to 1-3 razy w miesiącu lub 1-2 razy w tygodniu. 3-5 razy w tygodniu z takich aplikacji korzysta 21,5 proc. ich użytkowników, a codziennie – 17 proc.

Badanie korzystania przez polskich internautów z komunikatorów tekstowych i głosowych zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku. Ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły 944 osób, które zadeklarowały korzystanie w ciągu minionego miesiąca z sieci, spośród reprezentatywną próby gospodarstw domowych – 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style