„Gazeta Wyborcza” z serwisem lokalnym z Wałbrzycha, przygotowują go Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek

W środę, 7 kwietnia, rusza nowy serwis lokalny „Gazety Wyborczej” (Agora), poświęcony Wałbrzychowi i okolicom. Tworzyć go będą dwie dolnośląskie dziennikarki: Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek, mutacja podlegać będzie pod oddział wrocławski. To 28. lokalny serwis dziennika.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Pod adresem Walbrzych.wyborcza.pl publikowane będą informacje o mieście i jego mieszkańcach bieżących wydarzeniach, ale także o klimacie oraz ofercie kulturalnej. - Zajmiemy się także rynkiem nieruchomości - przyspieszany pandemią rozwój pracy zdalnej sprawia, że mniejsze miasta okazują się być dobrymi miejscami nie tylko do życia, ale też do pracy. Oczywiście, będziemy pisać też o polityce, ekonomii, a także o wałbrzyskich ikonach: miejscach, które przyciągają turystów, jak zamek Książ - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego "Wyborczej", szef redakcji lokalnych. - W Wałbrzychu byliśmy w latach 90. i teraz po 20 latach - do niego wracamy. I to nie jest nasze ostatnie słowo - dodaje.

Za projekt odpowiadają Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek

Publikacje tworzyć będzie dwuosobowy zespół redakcyjny, działający w Wałbrzychu: Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek. Start serwisu wesprze promocja na łamach ogólnopolskiego wydania dziennika, a także akcja dla wałbrzyszan, w ramach której 7 kwietnia znajdą oni w swoich skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Wałbrzych".  Redakcja będzie miała także swoją stronę na Facebooku, powstała również grupa do dyskusji z nią: „Rzucić wszystko i zamieszkać w Wałbrzychu”.  

Wałbrzyski zespół znajdzie się w strukturach redakcji we Wrocławiu, kierowanej przez Leszka Frelicha.  - Nieprzypadkowo wybraliśmy to miasto: w ostatnich latach transformuje się „Gazeta Wyborcza", transformuje się także Wałbrzych. Nowy serwis wzbogaci treści lokalne „Wyborczej”, zachęci do skorzystania z oferty pakietów subskrypcyjnych, a Wałbrzych nie jest ostatnim słowem redakcji w tym względzie - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Inauguracji serwisu Walbrzych.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna. Od 7 do 13 kwietnia potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy", „Wolną Sobotę", „Duży Format" i „Ale Historię", pozwalający poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach pojawią się artykuły związane z Wałbrzychem, poświęcone nie tylko historii miasta i górnictwu, ale też m.in. zamkowi Książ oraz potencjałowi turystycznemu Wałbrzycha i okolic.

Kampania serwisu Walbrzych.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej".

Otwarciu nowej redakcji towarzyszyć też będzie debata online pt. „Polskie stutysięczniki. Zapomniana II liga czy małe, zwinne, wygodne do życia?”. Wezmą w niej udział Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha, Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska, Piotr Jedliński, prezydent Koszalina i Jarosław Klimaszewski, prezydent Bielska-Białej. Dyskusja moderowana będzie przez Mikołaja Chrzana. Spotkanie będzie transmitowane na Wyborcza.pl i na profilu dziennika (ogólnopolskiego wydania i wydań lokalnych) na Facebooku. Start o godz. 18.00.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych