GG ma 6,5 mln realnych użytkowników, a Ipla - 2,6 mln

W listopadzie ub.r. z komunikatora GG aktywnie korzystało 6,5 mln użytkowników, a należącej do Cyfrowego Polsatu Ipli używało prawie 2,6 mln internautów - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Megapanel PBI/Gemius po raz pierwszy zbadał faktyczne korzystanie z aplikacji internetowych objętych audytem site-centric. Zostały one odpowiednio oskryptowane, dzięki czemu można zmierzyć, ilu internautów aktywnie używa danego programu (np. oglądając w nim filmy czy komunikując się z innymi) i poznać ich dane demograficzne, oraz oddzielić to od tych użytkowników, którzy mają jedynie uruchomioną aplikację na komputerze.

Pierwsze wyniki pokazały, że w listopadzie ub.r. z komunikatora GG aktywnie korzystało dokładnie 6 536 154 użytkowników, co dało mu zasięg wynoszący 33,72 proc. Tymczasem w ogóle aplikację miało uruchomionych 9,23 mln internautów. Oznacza to, że aż 29 proc. użytkowników GG nie korzystało z niego aktywnie.

Z kolei Ipla (aplikacja i strona ipla.tv) zanotowała w listopadzie 2 586 610 realnych użytkowników wobec 2,76 mln mających zainstalowanych tę aplikację lub odwiedzających tę witrynę. Tak więc jedynie 6,4 proc. użytkowników Ipli nie korzystało z niej aktywnie.

Oprócz GG i Ipli audytem site-centric objęty jest komunikator Tlen.pl (należący do Grupy o2), ale nie dodano do niego jeszcze skryptu umożliwiającego nowy pomiar. Pozostałe z czołowych 20 aplikacji internetowych są zagraniczne, dlatego nie obejmuje ich audyt site-centric.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?