Gmina Lutomiersk ma swoje logo

Gmina Lutomiersk (woj. łódzkie) wprowadziła logo do swojej identyfikacji wizualnej. Przygotowanie logo i księgi znaku powierzono agencji reklamowej Cumulus.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Gmina Lutomiersk ma swoje logo

Do tej pory Lutomiersk w oficjalnej komunikacji posługiwał się herbem, nadanym miastu jeszcze przez króla Zygmunta Starego. Jak wyjaśniono w komunikacie, "ranga herbu nie pozwalała gminie na jego swobodne zastosowanie w kreacji masowych materiałów promocyjnych czy też w innych, mniej formalnych środkach komunikacji marketingowej". Stąd decyzja o wprowadzeniu logo, które ma stać się jednym z podstawowych elementów wizualnej identyfikacji gminy.

Nowe logo Lutomierska

– Logo wpisuje się w coraz bardziej popularny trend upraszczania grafiki heraldycznej. Zgodnie z nim, przy tworzeniu projektów czerpie się koncepcje designu z kolorystyki i symboliki oficjalnego herbu czy godła, podkreślając znaczenie historii i tradycji. Wykorzystany w logo Lutomierska symbol łuku nawiązuje do łuku Centaura z oryginalnego herbu. Napięty i gotowy do wystrzelenia łuk symbolizuje dynamizm i ruch (gmina inwestuje od kilku lat znaczne środki w ułatwienie komunikacji i transport). Symbolika nowego logo akcentuje także walory turystyczno-przyrodnicze Lutomierska, zachęca do rekreacji i zwiedzania bogatej historycznie okolicy. Innym istotnym elementem logo jest charakterystyczny fragment pejzażu Lutomierska, czyli słynny most tramwajowy nad rzeką Ner. W logo zastosowano dwa pasujące do siebie odcienie zieleni. Nawiązują one bezpośrednio do kolorystyki oryginalnego herbu. Ponadto zieleń w tym ujęciu oznacza harmonię, naturę, a także wzrost i odrodzenie - tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający agencji Cumulus.

Nowe logo może występować także w wariancie z dotychczasowym hasłem promującym gminę - „idealny do zamieszkania”. Określa ono Lutomiersk jako samorząd przyjazny inwestycjom, wspierający rozwój przedsiębiorczości, a także dbający o podnoszenie standardu życia mieszkańców poprzez rozwój infrastruktury drogowej i sportowej.

Przygotowaniem logo i księgi znaku zajęła się lubelska agencja reklamowa Cumulus, którą wybrano w trybie zapytania o cenę. Przy ocenie ofert brano pod uwagę doświadczenie we współpracy z samorządami, a także portfolio: jakość, oryginalność i pomysłowość dotychczas zrealizowanych projektów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę