Google pozwala decydować internautom, jakie reklamy oglądają

Google udostępniło narzędzie umożliwiające internautom wybieranieotrzymywanych reklam. Firma rozpocznie wkrótce testy systemureklamowego opartego na zainteresowaniach użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Narzędzie wprowadzone przez Google pozwala użytkownikom stronnależących do sieci partnerskiej tej firmy wybierać reklamy, którebędą im wyświetlane. Dzięki rozwiązaniu internauci będą mogliprzeglądać, dodawać i usuwać kategorie zainteresowań, do którychbędą się odnosić przekazy promocyjne, albo całkowicie z nichzrezygnować. Aplikacja została udostępniona pod adresem www.google.com/ads/preferencesw 10 wersjach językowych (angielskiej, francuskiej, włoskiej,niemieckiej, hiszpańskiej, holenderskiej, szwedzkiej, fińskiej,norweskiej i duńskiej), a kolejne będą stopniowo dodawane w ciągukilku następnych tygodni.

Wprowadzenie menedżera preferencji reklamowych to pierwszy etaptestowania programu dostarczania przekazów promocyjnych opartego nazainteresowaniach użytkowników. To rozwiązanie na podstawie filmówoglądanych przez określonego internautę w serwisie YouTube orazjego wizyt na stronach należących do sieci partnerskiej Googlewyznaczy kategorie tematyczne, których dotyczyć będą reklamywyświetlane temu użytkownikowi. I tak jeśli ktoś poświęca dużoczasu na przeglądanie recenzji samochodowych, będzie miał okazjęoglądać więcej przekazów promocyjnych związanych z autami.

- Uczynienie przekazu reklamowego trafniejszym przynosi korzyścizarówno reklamodawcom, jak i użytkownikom, a także właścicielomstron - przekonuje Artur Waliszewski, country director w GooglePolska. - Natomiast udostępniony właśnie menadżer preferencjireklamowych pozwoli internautom samodzielnie decydować, w jakimstopniu chcą zdać się na ten system - dodaje.

Testy nowego programu rozpoczną w kwietniu wybrani reklamodawcyze Stanów Zjednoczonych i Europy, a do końca roku ma on zostaćdołączony do usługi AdWords. Google zapewnia, że wszystkie dane ostronach przeglądanych przez poszczególnych internautów będąprzechowywane w anonimowych plikach cookie i nie będą zawieraćżadnych informacji osobistych ani obejmować kategorii takich jakzdrowie czy orientacja seksualna. Firma daje wydawcom stronzrzeszonych w jej sieci czas do 8 kwietnia na zaktualizowaniepolityki ochrony prywatności i zamieszczenie informacji o tym wswoich serwisach.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"