Gracze w GTA mogą zaszczepić swoje postacie przeciwko Covid-19

Firma Pfizer rozpoczęła w Brazylii akcję popularyzującą szczepienia przeciw Covid-19. W ramach projektu gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postacie w jednym z tytułów osadzonych w świecie Grand Theft Auto.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Gracze w GTA mogą zaszczepić swoje postacie przeciwko Covid-19

Pod względem skutecznej ochrony przed Covid-19 Brazylia ma jeszcze sporo do zrobienia. Według oficjalnych danych w tym kraju obecnie 61 proc. populacji jest zaszczepionych w pełni, zaś 77 proc. mieszkańców kraju otrzymało co najmniej jedną dawkę szczepionki.

Szczepienia w GTA

Aby spopularyzować ideę szczepień w Brazylii rozpoczęto nietypową kampanię. Gracze w popularną grę Grand Theft Auto (GTA) w Brazylii mogą teraz zaszczepić swoje wirtualne postacie.

Chcąc dotrzeć do młodych ludzi i zachęcić ich do szczepień przeciwko koronawirusowi, Pfizer Brazil zwrócił się do Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP), zmodyfikowanej przez użytkowników wersji gry, i wraz a agencjami Ogilvy Brazil i Druid stworzył wyzwanie z hashtagiem #InGameVaccine.

W ramach specjalnej misji gracze mogą zaszczepić swoje postacie w jednym z ośrodków firmy Pfizer osadzonych w grze Cidade Alta, największym i najchętniej oglądanym serwerze GTA RP w Ameryce Łacińskiej.

Następnie uczestnicy akcji mogą opublikować na Instagramie lub Twitterze zdjęcie z hashtagiem kampanii, które pokazuje, że otrzymali co najmniej jedną dawkę szczepionki w prawdziwym życiu, aby zapewnić swoim postaciom większą ochronę w grze. Specjalny niebieski opatrunek na ramieniu awatara będzie symbolizował wirtualne szczepienie.

grafika

Przekonać sceptyków

- Z codzienną widownią na poziomie ponad 6 mln wyświetleń na różnych platformach, jesteśmy zobowiązani do przynoszenia nie tylko rozrywki, ale także wiedzy i świadomości dla tych, którzy oglądają naszych twórców i streamerów lub grają na naszej platformie - zaznaczył  Paulo Benetti, dyrektor generalny firmy Outplay, która jest właścicielem serwera Cidade Alta.

Kampania jest najnowszym przykładem agencji i marek, które próbują zachęcić do szczepień. Agencja Fitzco z siedzibą w Atlancie stworzyła niedawno linię towarów dla proszczepionkowców, aby zachęcić do szczepień przeciwko Covid-19, podczas gdy Tesco niedawno wyemitowało reklamę, w której Święty Mikołaj chwalił się swoim statusem zaszczepionego.

W kampanii Pfizera wykorzystano również największych brazylijskich influencerów gamingowych i streamerów Twitcha, w tym Piuzinho, Gabepeixe, Taspio i Babi.

- Jesteśmy dumni, że możemy opracować bezprecedensową kampanię w zakresie zdrowia publicznego we współpracy z wiodącą marką w walce z pandemią, jaką jest Pfizer - podkreślił Felix Del Valle, chief creative officer w Ogilvy Brazil. - #InGameVaccine komunikuje się bezpośrednio z Generacją Z, zachęcając ją do zadbania o szczepienia chroniące najskuteczniej przed Covid-19.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej