GroupM i EssenceMediacom na czele. Te agencje mediowe wygrały w Polsce największe przetargi

Należąca do WPP grupa mediowa GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych w raporcie COMvergence “New Business Barometer H1 2024”. Podsumowuje on minione półrocze pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
GroupM i EssenceMediacom na czele. Te agencje mediowe wygrały w Polsce największe przetargi
Izabela Albrychiewicz

GroupM uplasowała się na szczycie nowobiznesowego rankingu COMvergence za I połowę 2024 roku, osiągając najlepszy w Polsce wynik spośród wszystkich grup mediowych. GroupM odnotowała wartość zdobytych i obronionych budżetów (total new business) na poziomie 73,2  mln dol. Drugi w kolejności Publicis miał ten wskaźnik na poziomie 40,1 mln dol., zaś trzeci Omnicom Media (OMG) – 18,4 mln dol.

Jednocześnie najwyższe miejsce w rankingu agencji mediowych w naszym kraju uzyskał należący do GroupM EssenceMediacom Polska (total new business: 44,2 mln dol.).

grafika

Na pozycję numer jeden całej grupy złożyły się też bardzo dobre wyniki Mindshare Polska (czwarte miejsce wśród agencji - 20,3 mln dol.) i Wavemaker Polska (szóste miejsce - 6,8 mln dol.). Drugie miejsce zajęła agencja Spark Foundry (29,1 mln dol.), trzecie – PHD Media Direction (23,4 mln dol.), a piąte – Dentsu X (9,4 mln dol.).

Budżet Play największy
W Top5 największych przetargów i ruchów budżetowych I połowy 2024 r. znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: P4 (31 mln dol.), Volkswagen Group (23 mln dol.), Kaufland (20 mln dol.), Agata Katowice (17 mln dol.) i Lego (17 mln dol.).

– Kontynuujemy dobrą passę. Od lat niemal nie mamy strat w porfolio klientów, a jednocześnie odnotowujemy regularne sukcesy new businessowe i z powodzeniem utrzymujemy w przetargach kluczowe współprace, tak jak ostatnio miało to miejsce np. w przypadku marki Play, czyli największego budżetu przetargowego z I połowy br. To wszystko składa się na korzystny dla nas układ sił na rynku, opisywany w raporcie COMvergence. Co więcej, w kontekście m.in. pozyskanego już w II połowie roku centralnie przez WPP budżetu Amazona mogę powiedzieć, że w perspektywie kolejnych półroczy nie zakładam zwolnienia tempa ze strony naszej Grupy -  komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE. 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?