Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w trzecim kwartale finansowym br., czyli od sierpnia do października, miało 226 mln zł zysku EBITDA i 80 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła odpowiednio: 11,0 i 3,9 proc.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie
fot. materiały prasowe

Wynik EBITDA grupy CCC jest lepszy w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku o 55 proc. Przed rokiem CCC miało 5 mln zł zysku operacyjnego.

CCC wstępnie szacuje też, że przychody grupy wyniosły 2,067 mld zł, co oznacza wzrost o 28 proc. rdr.

Mniej sklepów stacjonarnych CCC, udział e-commerce 6 pkt proc. w górę

Udział e-commerce w trzecim kwartale w sprzedaży grupy CCC wzrósł o 6 p.p., do 45 proc., pomimo pełnego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych.

Sprzedaż w segmencie CCC była wyższa rdr o 20 proc., przy "istotnie zoptymalizowanej sieci sklepów (powierzchnia handlowa niższa o 10 proc. rdr)".

Sieć HalfPrice zanotowała blisko 82 mln zł przychodów z otwartych dotychczas 33 sklepów.

- Modne produkty, będące odpowiedzią na światowe trendy, bardzo dobre przygotowanie operacji sprzedażowych w całej Grupie, dobre zatowarowanie oraz nowoczesna, realizowana w modelu 360 stopni komunikacja z klientem, zaprocentowały. Nie zatrzymujemy się – pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej oraz rozwojem modelu omnichannelowej sprzedaży. Naszą ambicją jest zapewnienie najlepszej oferty wszystkim klientom, niezależnie od miejsca, w którym dokonują zakupu - podkreśla Marcin Czyczerski, prezes CCC.

grafika

Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 43 proc. i wyniósł 1,02 mld zł. Marża brutto wzrosło o 5,3 p.p., do 49,3 proc. Wzrost marży brutto grupy nastąpił głównie za sprawą odbudowy marży w CCC (aktywne zarządzanie ceną i konserwatywna polityka rabatowa).

W trzecim kwartale w grupie CCC nastąpił wzrost kosztów o 32 proc., do 939 mln zł. Spółka tłumaczy ten wzrost dynamiczną ekspansją e-commerce i szybkim rozwojem konceptu HalfPrice. Do końca roku obrotowego 2021 CCC planuje otwarcie jeszcze około 20 sklepów pod marką HalfPrice.

grafika

Dług netto grupy CCC wzrósł o 59 proc., do 1,6 mld zł. Środki pieniężne zwiększyły się o 89 proc. i sięgają na koniec października 848 mln zł.

grafika

Wpływy eobuwia 44 proc. w górę

W grupie eobuwie zanotowano wzrost przychodów o 44 proc. rdr (w tym eobuwie +37 proc., a Modivo +113 proc.). Przychody Modivo wyniosły 123 mln zł, co dało udział na poziomie 15 proc. w sprzedaży eobuwie.

Marża brutto spółki eobuwie wzrosła o 1,6 p.p., do 45,3 proc. Rentowność EBITDA grupy eobuwie na koniec trzeciego kwartału sięgnęła 8,5 proc.

- Grupa eobuwie.pl rośnie w siłę zarówno w Polsce, jak i na kluczowych dla jej działalności rynkach europejskich. To efekt koncentracji na kliencie i jego potrzebach. Znamy oczekiwania konsumentów i wdrażamy rozwiązania dostosowane do ich stylu zakupów oraz przyzwyczajeń. Dzięki temu liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie.  W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - opisuje Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwia.

grafika
pap/tw
Autor artykułu:
pap/tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii