Harman i Samsung z cyfrowym kokpitem, obsługą 5G i platformą DRVLINE do autonomicznych samochodów

W trakcie targów CES 2018 firmy Harman i Samsung przedstawiły wspólnie nowe rozwiązania przeznaczone do samochodów autonomicznych oraz pojazdów podłączonych do internetu. Wśród proponowanych systemów są między innymi koncepcja cyfrowego kokpitu oraz nowoczesna łączność w technologii 5G.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W komunikacie Harman i Samsung wymieniają 3 najważniejsze elementy swoich rozwiązań, które mają przyspieszyć rozwój segmentu inteligentnych aut oraz pojazdów autonomicznych - cyfrowy kokpit Harman, system telematyczny 5G oraz platformę DRVLINE.

Cyfrowy kokpit Harman  Według Samsunga patforma cyfrowego kokpitu posiada zestaw elastycznych i skalowalnych funkcji, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę oraz są dopasowane do dzisiejszego trybu życia w stałej łączności.

Dostępna w standardowej i zaawansowanej konfiguracji systemowej platforma ma oferować wszystkie kluczowe dane i funkcje w jednym centralnym miejscu i może być sterowana za pośrednictwem komend głosowych, paneli dotykowych oraz fizycznych przycisków na kierownicy.

Platforma obsługuje także wiele trybów na potrzeby interakcji z różnymi interfejsami człowiek-maszyna, co pozwala na indywidualne dostosowanie parametrów ogrzewania i klimatyzacji, mediów i ustawień użytkownika.

Samsung podkreśla, że w konfiguracji premium cyfrowy kokpit integruje się z całym cyfrowym światem użytkownika. Dzięki wieloekranowej koncepcji wyświetlania wykorzystującej platformę Ignite firmy Harman funkcje wewnątrz pojazdu można spersonalizować zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera, dzięki usługom takim, jak wirtualny asystent osobisty, profil przenośny, rozszerzona rzeczywistość i innym. Pozwala to na integrację systemu operacyjnego Android na czterech ekranach.

Cyfrowy kokpit ma personalizować wrażenia użytkownika, tak że kierowca i pasażerowie odnoszą wrażenie, że pojazd należy do nich, nawet jeżeli tak nie jest. Wykorzystując telefon jako źródło kluczowych usług system może automatycznie uzyskać dostęp do usług płatnych powiązanych z profilem użytkownika, natomiast Bixby oferuje inteligentne usługi osobistego asystenta pomagając użytkownikowi realizować zadania głosem, dotykiem, gestami i wskazówkami kontekstowymi.

Cyfrowy kokpit jest skalowalny i udostępniany dla każdego segmentu rynku motoryzacjyjnego, oferując uniwersalne i zorientowane na bezpieczeństwo funkcje w otwartym ekosystemie przyjaznym dla osób tworzących nowe oprogramowanie.

Rozwiązanie telematyczne 5GHarman i Samsung wspólnie opracowują modułowe koncepcje zaawansowanej telematyki o przepustowości 1 Gb/s. Sojusz ten ma zaprezentować pierwsze w branży motoryzacji rozwiązanie 5G oraz wielopasmową antenę konforemną zapewniającą bezpieczny, szybki i niezawodny transfer danych.

Rozwiązanie to składa się z telematycznej jednostki sterowania o modułowej budowie, w której znajduje się moduł dostępu do sieci (NAD) obsługujący dziś łączność LTE CAT 16. W przyszłości, z wykorzystaniem tej samej konfiguracji sprzętowej korzystać będzie można z technologii 5G. W sektorze motoryzacji łączność 5G umożliwia wykorzystanie poprawiających bezpieczeństwo możliwości C-V2X, które są kluczowym czynnikiem umożliwiającym autonomiczny transport.

Prędkość transferu danych w łączności 5G jest 100 razy większa niż przy obecnych standardach 4G LTE, co pozwala na streaming w wysokiej rozdzielczości, funkcje wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i sprawne działanie aplikacji w chmurze w szybko poruszających się samochodach. Dzięki swojej maksymalnej niezawodności i krótkim czasie reakcji, równym zaledwie 1ms, 5G umożliwia wykorzystanie zdolności C-V2X i mocy obliczeniowych oraz magazynowania danych w chmurze na potrzeby autonomicznych pojazdów kolejnej generacji.

Platforma DRVLINESamsung ogłosił też premierę swojej platformy DRVLINE opracowanej w bliskiej współpracy z Harman. Jest to otwarta i modułowa platforma dla autonomicznych pojazdów, zaprojektowana z myślą o 3, a także 4 i 5 poziomie autonomiczności.

Według zapowiedzi obie spółki będą w dalszym ciągu pracować nad rozwiązaniami, które są skalowalne i zdolne osiągnąć automatyzację aż do poziomu 5. Pierwszy produkt zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) opracowany przez sojusz Harman/Samsung będzie mieć formę kamery skierowanej do przodu z ostrzeżeniem opuszczenia pasa, systemem adaptive cruise control (utrzymania odległości między pojazdami) oraz algorytmami ostrzegania o kolizji i obecności pieszych. Nowy system będzie oferowany w sprzedaży od 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style