IAC inwestuje 250 mln dolarów w platformę Turo. Wartość startupu rośnie do 470 mln

Amerykański holding internetowy IAC (InterActiveCorp) zainwestował kwotę 250 mln dolarów w amerykański startup Turo pozwalający prywatnym użytkownikom aut na wynajmowanie ich innym osobom. Dzięki inwestycji IAC został głównym udziałowcem Turo, a szef holdingu wejdzie do zarządu wspieranej firmy. Obecne dofinansowanie ma zostać wykorzystane na dalszą ekspansję platformy, a jej rynkowa wartość po inwestycji wzrosła do 470 mln dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Amerykański holding IAC (InterActiveCorp) funkcjonuje pod obecną nazwą od 1995 r. i dzisiaj jest właścicielem ponad 100 internetowych marek, wśród których są m.in. Ticketmaster, Expedia, Match Group, HomeAdvisor, Angie’s List oraz Handy.

Teraz poinformowano, że IAC zainwestował kwotę 250 mln dol. w Turo - założony w USA startup prowadzący platformę pozwalającą użytkownikom na wynajmowanie  ich prywatnych samochodów innym osobom. Rozwiązanie zwane „motoryzacyjnym Airbnb” ma być alternatywą dla tradycyjnych wypożyczalni aut pozwalając jednocześnie posiadaczom samochodów na czerpanie dzięki wynajmowi dodatkowych przychodów.

Turo informuje, że obecnie z platformy tej korzysta regularnie ponad 10 mln użytkowników, a w stałej ofercie znajduje się ok. 400 tys. rozmaitych pojazdów.

Dzięki inwestycji IAC stanie się największym udziałowcem Turo, zaś Joey Levin, szef IAC znajdzie się w zarządzie amerykańskiego startupu. Jednocześnie obecne dofinansowanie platformy zwiększy jej rynkową wycenę do poziomu 470 mln dol.

Według zapowiedzi pieniądze pozyskane od IAC Turo zamierza wykorzystać do ekspansji na międzynarodowe rynki oraz opracowanie nowych rozwiązań technologicznych zapewniających szerszy dostęp do usług amerykańskiej platformy.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej