Instagram w Polsce dużo popularniejszy niż Twitter, a Wykop niż Chomikuj. Liderem Facebook (TOP10 platform społecznościowych)

Zdecydowanym liderem wśród platform społecznościowych w Polsce jest Facebook - prowadzi zarówno wśród serwisów www, jak i aplikacji mobilnych. Mimo spadku w skali miesiąca aplikacja Instagram ma dużą przewagę nad Twitterem, a Wykop wyprzedza Pinterest i Chomikuj.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwis Facebook we wrześniu br. odwiedziło w Polsce 21,16 mln realnych użytkowników (czyli 75,02 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali tam 2,57 mld odsłon. Natomiast aplikacja mobilna Facebooka miała 12,97 mln użytkowników, a Facebook Lite - 2,06 mln - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Za Facebookiem jest Instagram, mając trzy-cztery razy mniej użytkowników i ponad 10 razy mniej odsłon. Jego serwis www zanotował we wrześniu 7,59 mln odwiedzających i 226,21 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 6,31 mln użytkowników.

Na Twitterze 4,95 mln polskich internautów wykonało 49,78 mln odsłon, natomiast Wykop.pl przy 4,48 mln użytkowników miał 72,62 mln odsłon. W zestawieniu jest tylko jeszcze jedna polska witryna - Chomikuj.pl (służący do przechowywania i udostępniania plików) z 2,34 mln użytkowników i 36,07 mln odsłon.

Listę uzupełniają Pinterest.com (2,98 mln odwiedzających i 21,99 mln odsłon) oraz aplikacja Snapchat (2,27 mln).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przez-olx-pl-whatsapp-mocno-w-gore-gemius-pbi-z-pazdziernika,7170812059723393a ##

W zestawieniu nie ma YouTube’a (we wrześniu miał 19,26 mln użytkowników i 891,56 mln odsłon) klasyfikowanego w badaniu Gemius/PBI w kategorii wideo i klasyfikowanego jako komunikator Messengera (15,11 mln użytkowników).

grafika

Z miesiąca na miesiąc Facebook zyskał 440 tys. użytkowników i 217,13 mln odsłon (to odpowiednio 2,1 i 9,2 proc.), a jego aplikacja mobilna straciła 1,29 mln użytkowników (9,1 proc.).

Instagram.com przy spadku liczby odwiedzających o 835,1 tys. (9,9 proc.) zyskał 65,62 mln odsłon (40,9 proc.), natomiast jego aplikacja mobilna straciła 1,15 mln użytkowników (15,4 proc. w dół).

Kolejne trzy serwisy zanotowały spore spadki. Twitter stracił 97,2 tys. użytkowników i 17,66 mln odsłon (1,9 i 26,2 proc.), Wykop - 202,8 tys. odwiedzających i 1,95 mln odsłon (4,3 i 2,6 proc.), a Pinterest - 519,4 tys. użytkowników i 6,99 mln odsłon (14,8 i 24,1 proc.).

Natomiast liczba użytkowników Snapchata wzrosła o 297 tys. (15 proc.), a 62,5 tys. (3,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady