iSuppli: komórki zagrażają konsolom do gier

Sprzedaż stacjonarnych i przenośnych konsol do gier wideo przestaje rosnąć, w związku z czym branża gier wideo kieruje swoją uwagę na szybko rozwijający się rynek gier w telefonach komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza iSuppli prognozuje, że w bieżącym roku globalna sprzedaż komórek umożliwiających granie w gry sięgnie 1,27 miliarda sztuk i będzie o 11,4 proc. wyższa niż w roku ubiegłym (1,14 mld).

Dla porównania, w tym samym czasie sprzedaż stacjonarnych konsol do gier wideo wzrośnie tylko o 0,2 proc., z 52,1 do 52,3 miliona urządzeń. W przypadku przenośnych urządzeń spodziewany jest nawet 2,5-proc. spadek, z 39,9 do 38,9 miliona.

grafika

"Niemal powszechna obecność komórek umożliwiających granie w gry daje im możliwość stania się konkurencyjnym zagrożeniem dla dedykowanych grom platform, głównie konsolom przenośnym" - stwierdziła Pamela Tufegdzic, analityk iSuppli.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej