iSuppli: rekordowy wzrost sprzedaży pecetów w I kw.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku globalna sprzedaż komputerów zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 22,7 proc. To najszybsze tempo wzrostu w ujęciu rocznym odnotowane przez firmę badawczą iSuppli, która monitoruje rynek od 2003 roku.

km
km
Udostępnij artykuł:

W I kwartale 2010 roku na całym świecie sprzedano 81,5 miliona pecetów, w porównaniu do 66,5 miliona rok wcześniej w tym samym okresie.

"Ten rekordowy wzrost jest wynikiem świetnych wyników sprzedaży w I kwartale 2010 roku połączonych ze słabymi warunkami w pierwszych trzech miesiącach roku 2009. Ze względu na kryzys, początek zeszłego roku był jednym z najsłabszych okresów w historii rynku" - stwierdził Matthew Wilkins, analityk iSuppli.

Spośród czołowych dziesięciu dostawców, najwyższy wzrost sprzedaży pecetów w I kwartale odnotowały firmy pochodzące z Azji - ASUSTeK Computer, Samsung Electronics, Lenovo Group i Acer.

Z kolei najwięcej komputerów sprzedał Hewlett-Packard, wyprzedzając tajwańskiego Acera, który jednak wyraźnie zmniejszył stratę do lidera - z 8,5 pkt. proc. rok wcześniej do 6,3 pkt. proc. Pierwszą trójkę uzupełnił Dell, a na kolejnych miejscach znalazły się firmy Lenovo, Toshiba, ASUS i Apple.

Globalna sprzedaż komputerów w I kw. 2010 r. (w tys. sztuk)

 

Z danych iSuppli wynika również, że w I kwartale sprzedaż komputerów desktopowych wzrosła w ujęciu rocznym o 1 proc. To pierwszy wzrost sprzedaży tego typu pecetów od II kwartału 2008 roku. Za to liczba sprzedanych notebooków zwiększyła się o 26,5 proc.

Firma badawcza prognozuje również, że w całym bieżącym roku globalna sprzedaż komputerów wzrośnie wobec roku 2009 o 17 proc.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały