Apple odcina aktualizacje aplikacji blokujących reklamy poza przeglądarką Safari

Według informacji deweloperów koncern Apple zablokował w sklepie App Store możliwość aktualizacji aplikacji wyłączających reklamy w systemie iOS. Restrykcje dotyczą tylko tych narzędzi, które blokują reklamy także poza środowiskiem przeglądarki Safari. Apple tłumaczy, że takie adblockery zakłócają funkcjonowanie programów firm trzecich.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O nowej polityce Apple’a poinformował serwis 9To5Mac, który opiera się na doniesieniach otrzymanych od dewelopera dwóch popularnych aplikacji blokujących reklamy – Adblocka oraz Weblocka.

Okazuje się, że Apple zablokował w swoim sklepie internetowym App Store możliwość aktualizacji wspomnianych aplikacji, których działanie polega na blokowaniu reklam nie tylko w przeglądarce Safari w systemie iOS, ale także w zewnętrznych programach przeznaczonych na tę platformę.

Do chwili obecnej Adblock zarejestrował w Apple Store ponad 1 mln pobrań, Weblock zaś zebrał z górą 750 tys. ściągnięć.

W komunikacie skierowanym do 9To5Mac Apple tłumaczy, że aplikacje pozbawione możliwości aktualizacji to narzędzia działające poza środowiskiem Safari, a zgodnie z regulaminem App Store oferowane tam programy nie mogą ingerować w funkcjonowanie innych aplikacji udostępnianych przez firmy trzecie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK