Jakie typy i formaty bannerów mają najwyższy CTR?

Średnia klikalność internetowych bannerów reklamowych (CTR) wyniosła w ubiegłym roku 0,17 proc. – wynika z badań Smart AdServer. Najwyższy poziom tego wskaźnika osiągnęły przekazy wideo, niestandardowe i dużych formatów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przeciętny poziom CTR wynoszący w ubiegłym roku 0,17 proc. oznacza, że aby kliknięto w banner mniej niż dwukrotnie (1,7), musiał on zostać wyświetlony tysiąc razy – wynika z badań firmy Smart AdServer. Jeśli chodzi o formaty przekazów, to najwyższą klikalność osiągnęły te największe. I tak dla bannerów typu „tile” o rozmiarach 400x400 CTR wynosi 0,55 proc., dla bannerów odpowiadających rozmiarom strony w rozmiarze 800x600 – prawie 1 proc., a dla jeszcze większych – może nawet przekroczyć 3 proc. „Założyć jednak trzeba, że większa powierzchnia bannera powoduje z pewnością także znaczny odsetek kliknięć przypadkowych” – podkreślają przedstawiciele Smart AdServer.

Zdecydowanie niższą klikalność mają mniejsze, bardziej standardowe formaty bannerów. I tak nośniki o rozmiarach 468x60 i 120x600 CTR na poziomie – odpowiednio – 0,06 proc. i 0,07 proc. Natomiast format horizontal widescreen 728x90, stanowiący 30 proc. wszystkich bannerów, osiąga wskaźnik kliknięć na poziomie jedynie 0,09 proc.

CTR bannerów zależy również od ich typów. O ile nośniki w formacie graficznym osiągają klikalność na poziomie 0,23 proc., o tyle dla formatów wideo ten wskaźnik wynosi 0,84 proc. Wysoki CTR mają również bannery typu rich media – formaty flash takie jak: tapety (klikalność na poziomie 1,03 proc.), transparent flash (1,53 proc.), FT+banner (1,83 proc.), a zwłaszcza tło graficzne (2,74 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style