Producent „Jednego z dziesięciu” znów z zyskiem

W ub.r. spółka Euromedia TV, od lat produkująca dla Telewizji Polskiej teleturniej „Jeden z dziesięciu”, zwiększyła przychody o 14,5 proc., a jej rentowność netto poszła w górę z 72 tys. zł straty do 6,7 tys. zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Euromedia TV wzrosły w ub.r. z 2,88 do 3,3 mln zł. Produkowany przez spółkę teleturniej „Jeden z dziesięciu” od stycznia 2018 roku jest pokazywany w TVP1.

Natomiast pozostałe wpływy operacyjne firmy skurczyły się ze 136,5 do 12,2 tys. zł, głównie dlatego że w 2021 roku umorzono jej spłatę sporej części kredytu uzyskanego rok wcześniej w ramach tzw. tarczy finansowej po wybuchu epidemii.

Koszt wytworzenia zrealizowanych produkcji zwiększył się z 2,69 do 3,05 mln zł, koszty ogólnego zarządu spadły z 267,8 do 230,7 tys. zł, a pozostałe wydatki operacyjne skurczyły się ze 108,9 tys. zł do 2 zł.

Rentowność Euromedia TV w górę

Dzięki temu rentowność Euromedia TV poszła w górę powyżej zera: na poziomie sprzedażowym z 74,2 tys. zł straty do 25,6 tys. zł zysku, na operacyjnym z 46,6 tys. zł straty do 37,8 tys. zł zysku, a na poziomie netto z 72 tys. zł straty do 6,7 tys. zł zysku

Tym samym spółka po roku przerwy wróciła do dodatniej rentowności. W 2020 roku przy 2,84 mln zł przychodów zarobiła na czysto 3,4 tys. zł, a rok wcześniej zanotowała 3,2 mln zł wpływów i 51,9 tys. zł zysku netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej