Jeff Bezos rusza z komercyjnymi lotami w kosmos, cena od 200 tysięcy dolarów

Firma Blue Origin, należąca do szefa Amazona Jeffa Bezosa, planuje od przyszłego roku sprzedaż komercyjnych wycieczek w kosmos. Cena pojedynczego biletu to 200-300 tysięcy dolarów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Informacje o szczegółach projektu Bezosa podała agencja Reuters, powołując się na anonimowe źródła.

Sprzedaż biletów na suborbitalny lot statkiem Blue Shepard ma ruszyć w przeszłym roku. Statek ma wynosić pasażerów 62 mile nad Ziemię (ok. 100 kilometrów), tak by weszli w stan nieważkości i zobaczyli w pełni kształt naszej planety. Z powrotem pasażerowie mieliby wracać w specjalnych kapsułach.

Za przelot jednej osoby  trzeba będzie zapłacić od 200 do nawet 300 tysięcy dolarów. Wiadomo jednak, że Blue Shepard przechodzi już pierwsze testy bezpieczeństwa.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/falcon-heavy-start-lot-na-marsa-elon-musk,7171500887729793a ##

Blue Origin to założona w 2000 roku przez Jeffa Bezosa spółka kosmiczna, której celem jest budowa transportu w przestrzeni kosmicznej. W ciągu ostatnich kilku lat firma otrzymała od NASA ponad 26 mln dolarów na rozwijanie konceptu i technologii odpowiedniego systemu. Spółka ma siedzibę na przedmieściach Seattle, starty odbywają się zaś z Teksasu.

Jeff Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem na świecie.  Według Forbesa jego majątek szacowany jest na 141 mld dolarów

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska