Juniper: 1,3 mld użytkowników mobilnych komunikatorów w 2016 r.

Firma badawcza Juniper Research prognozuje, że w 2016 roku globalna liczba użytkowników mobilnych komunikatorów (IM - Instant Messaging) przekroczy poziom 1,3 miliarda.

km
km
Udostępnij artykuł:

Prognoza zakłada trzykrotny wzrost liczby użytkowników mobilnych komunikatorów, do czego w dużej mierze przyczynić się ma start nowych usług, takich jak iMessage firmy Apple, a także dalszy wzrost obecnie dostępnych, np. AIM (AOL), BlackBerry Messenger, Windows Live (Microsoft), Skype i Yahoo! Messenger.

Uruchomienie tego typu darmowych mobilnych usług IM było łatwiejsze dzięki rosnącej liczbie będących w użytku smartfonów, tanim pakietom danych oraz rozwojowi szybkich sieci komórkowych.

Jednocześnie Juniper podkreśla, że pomimo rosnącej liczby użytkowników mobilnych komunikatorów, nie zastąpią one wiadomości SMS w roli podstawowego sposobu komunikacji tekstowej na telefonach komórkowych.

"Wiadomości SMS mają jedną wyraźną przewagę nad innymi usługami: swoją powszechność. Dzięki nim wiem, że mogę dotrzeć praktycznie do każdej innej komórki na świecie, o ile znam jej numer. Co prawda usługi IM mają pewne zalety, takie jak komunikacja w czasie rzeczywistym i widoczny brak kosztów, ale ich rynek jest rozdrobniony przez różne usługi, które nie mogą się ze sobą komunikować." - stwierdził Daniel Ashdown, analityk Juniper Research.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2

Coca-Cola pokaże trofeum piłkarskiego mundialu

Coca-Cola pokaże trofeum piłkarskiego mundialu