KER: reklama Szybkiej Gotówki dyskryminuje striptizerki

Internetowa reklamowa serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę!" dyskryminuje kobiety wykonujące zawód striptizerki - oceniła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

KER zajmowała się skargą na internetową reklamę serwisu pożyczkowego Szybka Gotówka z hasłem "Nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej nie musisz zostać striptizerką! Łatwiej wziąć pożyczkę! Łatwiej wziąć pożyczkę". Jej autor stwierdził, że reklama "jest w bardzo złym guście, ma charakter dyskryminujący kobiety, w szczególności pewne grupy i utrwala fałszywe, negatywne stereotypy".

Komisja Etyki Reklamy podkreśliła, że reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.

Reklamodawca nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy i nie  udzielił odpowiedzi na zawiadomienie.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i narusza dobre obyczaje.

Analizując zawartą w reklamie wizualizację, dopatrzono się w reklamie treści dyskryminujących kobiety wykonujące zawód striptizerki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]