KER: Tomasz Lis i Powerade to nie reklama, tylko „sposób funkcjonowania mediów”

Komisja Etyki Reklamy odmówiła zajęcia się wpisem blogowym Tomasza Lisa promującym na zasadzie lokowania produktu napój Powerade i hotel Hyatt. Według Komisji nie jest to standardowa reklama.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skargę do Komisji Etyki Reklamy na wpis Lisa promujący marki Powerade i Hyatt zgłosił Roman Jędrkowiak, były dyrektor marketingu ING Banku Śląskiego obecnie prowadzący agencję reklamową ADHD Warsaw. Przyznaje, że zrobił to z czystej ciekawości.

Po kilku dniach Jędrkowiak otrzymał odpowiedź, w której Komisja odmówiła przeanalizowania tej sprawy, podkreślając, że zajmuje się jedynie standardowymi reklamami określonymi w jej kodeksie (do przestrzegania którego zobowiązali się najwięksi reklamodawcy i firmy z branży marketingowej), a nie - jak to ujęto w piśmie - „sposobami funkcjonowania mediów”. Zasiadający w Komisji Bohdan Pawłowicz na łamach „Gazety Wyborczej” dodał, że Komisja nie rozpatruje materiałów reklamowych wplecionych w treści redakcyjne (np. na zasadzie lokowania produktu), tylko wyraźnie oznaczone reklamy oddzielone od przekazów dziennikarskich. A w przypadku wpisu Lisa wątpliwości nie budzi sam przekaz reklamowy, tylko zaangażowanie się do niego przez dziennikarza.

Przypomnijmy, że zamieszczony na początku października przez Tomasza Lisa wpis promujący Powerade i Hyatt w połowie października praktycznie zniknął z bloga dziennikarza - nie jest ujęty w spisie notek i nie można go wyszukać w Google (więcej na ten temat). W tym tygodniu Komisja Etyki TVP orzeknie, czy zamieszczając ten tekst, Lis nie naruszył zasad etycznych obowiązujących dziennikarzy i współpracowników Telewizji Polskiej. Tomasz Lis przed tygodniem stwierdził przed Komisją, że jego wpis nie jest reklamą (przeczytaj o tym więcej).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style