Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu możebyć odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności ukonsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawamidotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogerswynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor zaważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasłoreklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorówwykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami,których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjeti Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy abyspróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Zwymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynieCadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na markiemocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jestświadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu nazmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnikWithers & Rogers.

źródło: Brand Republic

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana