Właściciel GG wprowadza płatne konta i chce sprzedać udziały. „Przyszłość komunikatora jest zagrożona”

Firma Fintecom, do której od czterech lat należy komunikator GG, przyznała, że z powodu malejących wpływów i rosnących kosztów „przyszłość komunikatora jest zagrożona”. Planuje w ramach crowdfundingu sprzedać 10 proc. udziałów, a w komunikatorze wprowadzi konto GG Premium kosztujące 4,90 zł miesięcznie.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Właściciel GG wprowadza płatne konta i chce sprzedać udziały. „Przyszłość komunikatora jest zagrożona”
fot. materiały prasowe

Fintecom (wcześniej działający pod nazwą England.pl) platformę GG przejął od funduszu Xevin Investments w marcu 2018 roku. W zeszłym tygodniu firma we wpisie blogowym wyliczyła zmiany, które w ciągu czterech lat wprowadziła w komunikatorze.

Pojawiły się m.in. wersja GG w języku angielskim, anglojęzyczny serwis ggapp.com, aplikacja na smartfony Huawei, rozmowy audio/wideo w przeglądarkowej wersji komunikatora, sklep z gadżetami i usługami oraz Centrum Powiadomień.

Firma podkreśliła, że zainwestowała w utrzymanie GG kilka mln zł. - W najbliższych miesiącach wdrożymy rozmowy audio/wideo na urządzeniach mobilnych oraz elektroniczny portfel (eWallet) dla zweryfikowanych Użytkowników GG, funkcjonujący jako „Skarbonka GG” - zapowiedziała.

GG nie chce skończyć jak Nasza Klasa

- Najważniejsze, że udało nam się dalej utrzymać Gadu-Gadu. Nie wszystkim serwisom udało się przetrwać. Dziś już z łezką w oku, wspominamy chociażby Naszą Klasę - zaznaczyła firma (Nasza Klasa, w zeszłej dekadzie działająca pod nazwą NK.pl, została zamknięta przez Ringier Axel Springer Polska pod koniec lipca ub.r.).

Podkreśliła, że wdrażanie zmian w komunikatorze utrudnia to, że technologia, na której jest oparty, nie jest najnowocześniejsza. - I tak, nowości które wprowadzamy, lub chcielibyśmy bardzo wprowadzić, wymagają autonomicznego podejścia do każdej z wersji komunikatora. Ma to ogromny wpływ na ilość pracy, a więc i na czas, jaki musimy poświęcić aby każda z funkcjonalności pojawiła się na wszystkich końcówkach. Ponadto, nie wszystko udaje się nam szybko zaimplementować - wyjaśniono.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ile-polacy-spedzaja-czasu-na-facebooku-tiktok-instagram-twitter,7170033153501313a ##

- Drodzy Użytkownicy… piszemy dziś Wam o tym między innymi dlatego, że wiemy jak wielu z Was czeka na kolejne modernizacje komunikatora, jak wielu z Was podsyła nam nowe pomysły na rozwój GG, ale i zgłasza potrzebę wdrożenia pewnych, czasami wydawać by się mogło prostych funkcji, a my pomimo najszczerszej chęci napotykamy na mur, który uniemożliwia nam szybkie sprostanie Waszym potrzebom - dodano.

Płatne konto przez wyższe koszty

Fintecom przyznał, że przychody GG nie wystarczają obecnie do pokrycia jego kosztów. - To oznacza, że przyszłość komunikatora jest zagrożona - podkreśliła.

- Jak wiele innych firm, my także musimy zmagać się z  inflacją i rosnącymi kosztami. Nie chcemy redukować kosztów utrzymania, obniżając jednocześnie niezawodność działania komunikatora, stąd konieczność zmiany modelu biznesowego na model freemium - zapowiedziano.

Spółka zamierza wprowadzić płatny typ konta - GG Premium, oferujący dodatkowe opcje:
- brak reklam w każdej wersji GG,
- możliwość zamieszczenia w Galerii do 100 zdjęć (w wersji darmowej są cztery),
- dostępność zapisanych plików przez 365 dni (a nie przez 90),
- nielimitowane wiadomości i zaproszenia wysłane do nieznajomych z Ruletki oraz do osób z Katalogu Publicznego,
- obecność profilu w czołówce wyników wyszukiwania w Katalogu Publicznym.

GG Premium będzie kosztować 4,90 zł miesięcznie przy wykupieniu na miesiąc, a przy kupnie na dłuższy okres nieco mniej (przy zakupie na sześć miesięcy pierwszy miesiąc będzie gratis, a przy zakupie na 12 miesięcy darmowe będą trzy miesiące).

Fintecom zapowiedział, że abonament nie będzie odnawiany automatycznie, użytkownicy będą informowani o możliwości przedłużenia go, a jeśli się nie zdecydują, wrócą do darmowej wersji standardowej.

Firma zaznaczyła też, że w ramach bezpłatnego konta będą wszystkie dotychczasowe funkcjonalności, więc takie konto „zapewne zadowoli ponad 90% Użytkowników”.

- Jeśli ktoś z Was w dniu wdrożenia GG Premium będzie miał aktywny Abonament na brak reklam w GG, to automatycznie zamienimy go Wam na GG Premium wraz ze wszystkimi korzyściami, na cały pozostały okres obowiązywania tego abonamentu - zapewniła firma.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polskich-uzytkownikow-korzysta-z-tiktoka-netflixa-youtube-i-facebooka-w-styczniu-2022-r,7170038146094721a ##

Jesienią 2019 roku spółka podała, że z komunikatora GG miesięcznie korzysta ok. miliona internautów.

Właściciel GG chce sprzedać 10 proc. udziałów

Fintecom poinformował, że w najbliższym czasie chce sprzedać 10 proc. udziałów. Inwestorów zamierza pozyskać w ramach crowdfundingu.

- Za zebrane środki zamierzamy przepisać cały Komunikator w najnowszych technologiach i każdej wersji GG (na desktop, mobilnych oraz przeglądarkowej) nadać nowoczesny wygląd i nowe funkcjonalności, kładąc przy tym szczególny nacisk na bezpieczeństwo, w tym szyfrowanie end-to-end - zapowiedziała firma.

Obecnie 55 proc. udziałów spółki ma jej prezes Agnieszka Remus, 39 proc. - wiceprezes Romuald Remus, 5 proc. - Maciej Remus, a 1 proc. - Emilia Kalinowska.

Fintecom oprócz zarządzania platformą GG zajmuje się obsługą transferów pieniężnych między Polską i Wielką Brytanią. Ostatnie jak na razie sprawozdanie finansowe opublikowała za 2020 rok: zanotowała wtedy spadek przychodów o 14,1 proc. do 3,73 mln zł, a jej koszty operacyjne zmalały o 16,6 proc. do 4,39 mln zł.

W raporcie spółka zaznaczyła, że „mimo niekorzystnego otoczenia rynkowego osiągnęła zyski z tytułu świadczonej usługi pośrednictwa pieniężnego, natomiast usługi reklamowe, które są głównym przychodem komunikatora GG nadal nie przyniosły oczekiwanych wzrostów”.

Strata sprzedażowa Fintecom zmniejszyła się z 926,3 do 661 tys. zł, strata operacyjna - z 746,9 do 535,6 tys. zł, a strata brutto i netto - z 848 do 619,8 tys. zł. W konsekwencji kapitał własny firmy zmalał z 2,12 do 1,5 mln zł.

Spółka była rentowna we wcześniejszych latach: w 2018 roku miała 5,29 mln zł przychodów i 62 tys. zł zysku netto, w 2017 roku - 4,44 mln zł wpływów i 395,8 tys. zł zysku netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2020 r., a poprzedni - 2019 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu