Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w 2023 roku

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji w 2023 roku pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się US Pharmacia i Polpharma - wynika z analizy Media Context.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w 2023 roku
fot. Shutterstock.com

Bloki reklamowe Aflofarmu w 2023 roku wygenerowały sumarycznie 180 052 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do poprzedniego roku wynik zwiększył się o 1,60 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Druga w rankingu spółka US Pharmacia wygenerowała 112 463 GRP (spadek o 5,17 proc.). Podium uzupełnia Polpharma (110 493 GRP; + 1 proc.).

Z piątego na czwarte miejsce awansował koncern Natur Produkt Pharma (65 760 GRP; - 5,02 proc.). Pierwszą piątkę (po spadku z czwartej lokaty) uzupełnia Ferrero - najwyżej sklasyfikowana spółka nie będąca koncernem farmaceutycznym (62 930 GRP; - 9,42 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2023-rok-tvp1-tvn-lider-2,7169448623355521a ##

W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Pepsico (61 251 GRP; - 8,37 proc.), Reckitt Benckiser (54 872 GRP; - 1,85 proc.), Procter & Gamble (52 641 GRP; + 28,73 proc.), Lidl (48 308 GRP; - 7,55 proc.) i Grupa Polsat Plus (47 833 GRP; - 10,20 proc.).

- W rankingu reklamodawców tradycyjnie mamy zdecydowanie mniej roszad niż w zestawieniu dotyczącym marek. Na pierwszych 7 pozycjach mamy tylko jedną zmianę w porównaniu z poprzednim rokiem - Natur Produkt Pharma (Zdrovit), mimo 5 proc. obniżki aktywności zastąpił na pozycji czwartej Ferrero, które wygenerowało o 9 proc. mniej GRP - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.

- Najbardziej widoczny spadek dotyczy Sanofi z blisko 30 proc. obniżką aktywności i spadkiem o sześć pozycji. Największy wzrost natomiast notuje Carrefour, który już w rankingu marek pokazał siłę. Tam przyćmiony został przez imponujące wzrosty Orlenu, tutaj jednak dzięki aktywności zwiększonej o 40 proc. podskakuje o 20 pozycji, co pozwoliło zadebiutować w zestawieniu największych reklamodawców telewizyjnych - analizuje ekspert.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-czasu-polacy-ogladaja-telewizje-reklamy-2023-rok ##

Jak informuje Zientek, drugim debiutantem w rankingu top 20 w 2023 roku jest Mondelez, który „podskoczył o 7 oczek dzięki 8 proc. zwyżce aktywności” - Na uwagę zasługuje również P&G, które zwiększyło aktywność o blisko 30 proc. i podskoczyło o 7 pozycji. Poza rankingiem znalazł się właściciel sieci Play, grupa Iliad (pozycja 13 w zeszłym roku) oraz Totalizator sportowy - komentuje nam.

grafika

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta