Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści

Firma IBM wstrzymała wyświetlanie reklam w serwisie X (dawny Twitter) po tym, jak okazało się, że jej ​​reklamy były umieszczane obok treści antysemickich. W ślad za nią poszły takie marki, jak Disney, Apple, NBCUniversal, Warner Bros. Discovery, Paramount Global.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści
Elon Musk / fot. Shutterstock.com

IBM wstrzymał wyświetlanie reklam w X (dawny Twitter) po tym, jak z raportu wynika, że ​​reklamy tej firmy technologicznej były umieszczane obok treści antysemickich. 

- IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji – poinformował rzecznik firmy IBM.

CNBC podaje, że organizacja Media Matters for America opublikowała raport, w którym stwierdzono, że grupa nadzorująca media „niedawno znalazła reklamy Apple , Bravo , Oracle , Xfinity i IBM obok postów wychwalających Hitlera i jego partię nazistowską w X”.

Dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, próbuje odzyskać reklamodawców, którzy wstrzymali swoje kampanie po zakupie firmy przez Elona Muska w zeszłym roku. Badacze i grupy wsparcia udokumentowali wzrost liczby kontrowersyjnych treści na platformie X, chociaż firma kwestionowała te twierdzenia.

Rzecznik X przekazał CNBC, że na kontach, które według Media Matters publikują treści szerzące nienawiść, nie będzie już można zarabiać. Treść towarzysząca byłaby również oznaczona jako niebezpieczna w pracy, co ograniczałoby jej zasięg.

System reklamowy X „nie celowo aktywnie umieszcza marki obok tego typu treści, ani też marka nie stara się aktywnie wspierać tych treści poprzez umieszczanie” – powiedział rzecznik X. „Grupy takie jak Media Matters agresywnie wyszukują posty w serwisie X, a następnie przeglądają konta, a jeśli zobaczą reklamę, badacze Media Matter naciskają przycisk odświeżania, aby pozyskać jak najwięcej marek”.

Antysemickie treści na X bez żadnej kontroli?

Organizacja non-profit Media Matters for America opublikowała wyniki śledztwa w sprawie sytuacji w X. Wynika z niego, że serwis nie blokuje postów, które np. wypowiadają się pozytywnie o Adolfie Hitlerze, a jego cytaty są sformułowane jako inspirujące wypowiedzi. Sieć społecznościowa publikuje także pozytywne memy na temat narodowego socjalizmu, zaprzecza Holokaustowi itp.

W ślad za IBM inne duże firmy zaczęły rewidować swoje zasady reklamowe dotyczące X. Wytwórnie filmowe Warner Bros., Walt Disney, Lionsgate, Paramount i Sony Pictures, a także Apple Corporation zrobiły już „przerwę na reklamę” na X – podaje “The Hollywood Reporter”.

Także władza wykonawcza Unii Europejskiej oświadczyła, że ​​wstrzymuje reklamy na X i innych platformach mediów społecznościowych, częściowo ze względu na wzrost mowy nienawiści.

W zeszłym miesiącu Insider Intelligence oszacowało, że X spadnie o 54 proc., do 1,89 miliarda dolarów przychodów z reklam w całym 2023 roku – po roku kontrolowania własności platformy przez Muska. W 2022 roku przychody z reklam wyniosły 4,12 miliarda dolarów.

Zdaniem analityków, spadek ten jest reakcją na konta szerzące dezinformację, a także na to, że firma zwalnia większość swoich pracowników, oraz na inżynierów w roli moderatorów, którzy chronią firmę przed zalewem nienawiści.

Dodajmy, że serwis X tracił przychody z reklam już po tym, jak w 2022 roku jego właścicielem został Elon Musk. Biznesmen zmienił politykę platformy, co spowodowało odpływ reklamodawców. Następnie firma kosmetyczna L'Oréal, producenci samochodów General Motors i Stellantis, firmy farmaceutyczne Gilead i Pfizer, producenci żywności General Mills, Mondelez International i inni usunęli swoje reklamy z platformy. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej