„Krzyk ciszy” w spocie o obojętności na przemoc wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie (wideo)

Stowarzyszenie Otwarte Drzwi rozpoczęło kampanię pod hasłem „Krzyk ciszy” zwracającą uwagę na trudną sytuację osób z niepełnosprawnością intelektualną. Spot na potrzeby akcji przygotowały firmy marketingowe 180heartbeats + Jung v Matt i F25.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Krzyk ciszy” w spocie o obojętności na przemoc wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie (wideo)

Spot pokazuje, jak w centrum handlowym chłopek z zespołem Downa jest szarpany i dręczony przez opiekuna. Przechodzące obok osoby nie reagują na to, odwracają głowy i patrzą w swoje telefony. Symbolizuje to emoji z małpką zasłaniającą oczy.

Podstawą akcji są wyniki badań, zgodnie z którymi osoby z niepełnosprawnością intelektualną od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy, najczęściej ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.

Spot został udostępniony na Facebooku i YouTubie.

Koncepcję kreatywną spotu przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Nakręcił go Bartosz Piotrowski, wyreżyserował Mikołaj Sadowski, a produkcją zajął się dom produkcyjny F25.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami