LCD: więcej telewizorów, mniej monitorów

W pierwszym kwartale bieżącego roku wzrosła sprzedaż telewizorów LCD, spadło za to zainteresowanie płaskimi monitorami – donosi iSuppli

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2004 na całym świecie sprzedano 1,6 mln sztuk telewizorów LCD, czyli aż o 31% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie wolumen sprzedaży monitorów LCD spadł.

Telewizory ciekłokrystaliczne tanieją, co stymuluje popyt. Równocześnie na ten rynek wchodzą nowe firmy, znane z branży komputerowej, dzięki czemu technologia staje się coraz bardziej znana. Wpływ na zainteresowanie użytkowników ma także wzrost produkcji telewizorów LCD z ekranami o przekątnej powyżej 30 cali.

Inaczej wygląda sytuacja na rynku monitorów LCD, który boleśnie odczuł spadek dostępności paneli 15-calowych i zanotował pierwszą od 5 lat obniżkę sprzedaży. Producenci koncentrują się na monitorach 17-calowych, jednak do tego segmentu trafia tylko część klientów zainteresowanych wcześniej 15-calowymi monitorami LCD. Pozostali – głównie ze względu na ceny – decydują się na tradycyjny monitor CRT.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?