LPP liczy na poprawę wyników, koniec sprzedaży bielizny

Spółka odzieżowa LPP oczekuje poprawy zysku netto w IV kw. oraz za cały 2010 rok, wynika z wtorkowych wypowiedzi wiceprezesa Dariusza Pachli. Do końca roku firma wycofa się ze sprzedaży bielizny.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Zysk netto za czwarty kwartał 2010 roku powinien być wyższy niż w analogicznym okresie 2009 roku, czyli powyżej 82 mln zł. Także cały rok 2010 powinien być znacznie lepszy od poprzedniego, gdy wynik wyniósł blisko 105 mln zł" - powiedział Pachla podczas konferencji prasowej.

Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 49,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 22,77 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1449,52 mln zł wobec 1458,90 mln zł. Na podstawie tych wyników można oszacować, że spodziewany zysk netto za cały 2010 rok wyniesie co najmniej 132 mln zł (wobec 104,6 mln zł w 2009 r.).

Poprawa wyników spółki jest - w ocenie wiceprezesa - efektem rozwoju sieci sprzedaży oraz korzystnego kursu dolara.

"Wzrost powierzchni sprzedaży w 2010 roku wyniesie 36 tys. m.kw. netto, a nakłady - 60-65 mln zł. W przyszłym roku chcielibyśmy zwiększyć powierzchnię o kolejne 40 tys. m.kw. netto, co będzie nas kosztowało maksymalnie 80 mln zł" - powiedział Pachla.

Zaznaczył, że przyszłoroczny wzrost powierzchni może okazać się trudny do realizacji, ponieważ do końca 2010 roku LPP planuje wycofać się z produkcji i sprzedaży bielizny, która jest obecnie oferowana w sklepach o łącznej powierzchni 7 tys. m.kw.

"Rezygnujemy ze sprzedaży bielizny, a działalność operacyjną, towar oraz marki Esotiq oraz Henderson sprzedamy na zewnątrz za kilkanaście milionów złotych" - powiedział wiceprezes. Powodem tej decyzji był fakt, że sprzedaż bielizny nie pasowała do biznesu LPP, wyjaśnił.

Dodał, że sprzedaż segmentu bieliźniarskiego nie będzie miała wpływu na wyniki całej grupy, ponieważ jej obroty stanowiły zaledwie 2-3% obrotów całej firmy. Nie wpłynie to także na wynik finansowy, ponieważ ten segment zostanie sprzedany grupie inwestorów zebranej przez obecnego pracownika firmy, zarządzającego tym biznesem (który zostanie jednocześnie współwłaścicielem oraz prezesem nowej spółki), a więc "po kosztach", podkreślił Pachla.

Obecnie powierzchnia handlowa LPP to 307,5 tys. m.kw. Na koniec III kw. sieć liczyła 890 sklepów. Na koniec roku ma wzrosnąć do 921 sklepów (w tym ponad 80 sklepów Esotiq).

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek