Grupa LTTM ma się lepiej niż przed covidem. 3,2 mln zł na dywidendy

Agencja LTTM i jej spółka zależna LifeTube, zajmujące się influencer i wideo marketingiem, w ub.r. osiągnęły łącznie wzrost przychodów o 38,3 proc. do 85,5 mln zł i 3,16 mln zł zysku netto. Na dywidendy przeznaczyły 3,2 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Grupa LTTM została utworzona jesienią 2019 roku jako zwieńczenie serii przejęć zrealizowanych przez Mediacap w segmencie marketingu influencerskiego. Wiosną 2017 roku holding zainwestował 2,8 mln zł plus premie w pakiet kontrolny agencji TalentMedia, potem kupował jej kolejne pakiety.

Natomiast TalentMedia w 2017 roku kupiła agencję Gamellon, a rok później - Gameset, obie wchłonęła do swojej struktury. Od jesieni 2019 roku działa pod marką LTTM.

W ub.r. przychody spółki poszły w górę o 57,9 proc. do 39,93 mln zł przy wzroście kosztów operacyjnych o 53,5 proc. do 37,31 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 21,52 do 34,9 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 2,37 do 1,76 mln zł.

Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 9 pracowników etatowych i współpracowała na stałe z 14 osobami.

Znacząco wzrosła zyskowność firmy: na poziomie operacyjnym z 875,3 tys. zł do 2,51 mln zł, a na poziomie netto - z 408,2 tys. zł do 2,23 mln zł. Wybuch epidemii jedynie spowolnił jej wzrost: w 2019 roku miała 21,94 mln zł przychodów i 230,5 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej przy 19,5 mln zł wpływów osiągnęła 639,8 tys. zł zysku netto.

1,7 mln zł na dywidendę

Z zeszłorocznego zysku netto 1,7 mln zł przeznaczono na dywidendę (została wypłacona 11 października, a 530,2 tys. zł na kapitał zapasowy.

Do Mediacapu należy 94,8 proc. akcji LTTM. Pozostałe mają menedżerowie firmy: Piotr Bombol (3,2 proc.), Maciej Bombol (1,1 proc.) i Paweł Stano (0,9 proc.).

grafika

Wiosną 2019 roku Mediacap za 9,2 mln zł przejął 79 proc. udziałów LifeTube’a, a potem przeniósł je do LTTM. LifeTube nadal funkcjonuje jako osobna spółka, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 24,7 proc. do 45,64 mln zł.

Przychody krajowe zwiększyły się z 15,46 do 18,81 mln zł, a te z zagranicy - z 21,13 do 26,83 mln zł. W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że „kontynuowała rozwój poprzez zwiększanie ilości realizowanych kampanii, pozyskiwanie nowych klientów oraz poszerzanie współpracy z aktualnymi klientami”.

Koszty operacyjne wzrosły nieco mocniej - o 26,2 proc. do 44,34 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 29,3 do 41,44 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-oznaczac-reklamy-w-social-mediach-rekomendacje-uokik,7169764930807425a ##

Usługi obce to przede wszystkim koszty realizacji kampanii, w tym wynagrodzenia dla zaangażowanych w nie twórców internetowych. Grupa LTTM podała, że jej wszystkie spółki zależne w ub.r. wypłaciły influencerom 63 mln zł (o połowę więcej niż w 2020 roku), a w budżetach kampanii największy udział miały te przeprowadzone na YouTubie (41 proc.) i Instagramie (37 proc.).

LTTM ma wszystkie udziały LifeTube’a

Zysk operacyjny LifeTube’a zmalał z 1,47 do 1,23 mln zł, a zysk netto - z 1,17 mln zł do 930,1 tys. zł. Mimo epidemii spółka w ostatnich dwóch latach osiągała lepsze wyniki niż wcześniej. W 2019 roku miała 34,27 mln zł przychodów i 779,8 tys. zł zysku netto, a w 2019 roku zarobiła na czysto 139,9 tys. zł przy 29,78 mln zł wpływów.

Udziałowcy LifeTube’a zdecydowali, że na dywidendę przeznaczony zostanie cały zysk netto z ub.r. i 569,9 tys. zł z kapitału zapasowego.

W lutym br. zmieniła się struktura właścicielska LifeTube’a: LTTM kupiła od Mirasol Foundation pozostałe 20,95 proc. udziałów spółki, stając się jej jedynym właścicielem. W zamian Mirasol Foundation objęła nowo utworzony pakiet udziałów LTTM.

grafika

Mediacap poza giełdą

W br. holding Mediacap nie publikuje już co kwartał wyników finansowych, ponieważ w marcu został wycofany z warszawskiej giełdy, główni akcjonariusze skupili jego pozostałe walory.

W sprawozdaniu LifeTube’a zaznaczono, że zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie zmalała aktywność wielu influencerów, a część kampanii została wstrzymana. - Na dzień sporządzenia sprawozdania, nastąpiła stabilizacja nastrojów, twórcy stopniowo reaktywują swoje działania, a reklamodawcy aktywują kampanie - dodano.

Mediacap w br. dostał dywidendę także od swojej agencji reklamowej Frendschaft, która w ub.r. przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 23,24 mln zł osiągnęła wzrost zysku netto z 1,17 do 1,58 mln zł. Właścicielowi wypłaciła 2,2 mln zł: cały zysk plus 614 tys. zł z kapitału rezerwowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style