Łukasz Warzecha jako „twarz Szydło” w internetowym spocie. „Będą kroki prawne”

W środę administratorzy twitterowego konta „Wyszło Szydło z worka” opublikowali prześmiewczy spot o Beacie Szydło, zmontowany ze zdjęć polityków Prawa i Sprawiedliwości. W filmiku znaleźli się również o. Tadeusz Rydzyk, ks. John Bashobora i publicysta Łukasz Warzecha, który zapowiedział podjęcie kroków prawnych w tej sprawie.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
Łukasz Warzecha jako „twarz Szydło” w internetowym spocie. „Będą kroki prawne”
Łukasz Warzecha w spocie „Wyszło Szydło z worka”

Konto „Wyszło Szydło z worka” założono na początku sierpnia, a wpisy pojawiające się na tym profilu dotyczą politycznej i kampanijnej aktywności kandydatki na premiera PiS. Wczoraj administratorzy opublikowali w internecie materiał wideo z „twarzami Beaty”, wraz z sugestią, że przedstawione osoby mają sterować Szydło. W klipie pojawili się m.in. Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz, Mariusz Kamiński, Andrzej Kryże czy Elżbieta Kruk.

Autorzy materiału wykorzystali również fotografie o. Tadeusza Rydzyka, podpisując go jako „religijny lobbysta w PiS”, a także ks. Johna Bashobory, ks. Dariusza Oko i publicysty Łukasza Warzechy, sugerując jednocześnie, że jest politycznie związany z obozem PiS. - Nie wiem, kto jest pomysłodawcą tego spotu, ale umieszczenie tam mojego zdjęcia to materiał na proces. Z pewnością wygrany - napisał na Twitterze publicysta. - Panie @lkwarzecha nie chcieliśmy Pana urazić. Czy wymontowanie Pana z filmiku i filmik z przeprosinami Pana zadowolą? - odpowiedzieli administratorzy konta. Ostatecznie klip został usunięty.

Łukasz Warzecha informuje portal Wirtualnemedia.pl, że zamierza podjąć kroki prawne wobec twórców klipu. - Nie wiem, czy jest to jedno z działań sztabu Platformy Obywatelskiej. Będziemy próbowali zorientować się, kto jest autorem. Natomiast jeśli chodzi o stylistykę, retorykę i profesjonalne środki montażu to mieści się to w logice kampanii wyborczej - tłumaczy Warzecha. - Każdy kto zna moją publicystykę wie, że nazywanie mnie „twarzą PiS-u” jest kompletnym absurdem ze względu na moje poglądy wolnościowe i liberalne - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po-w-kampanii-wyborczej-nie-zamierza-sie-skupiac-na-internecie-nie-wygramy-z-radykalizmem ##

Wczoraj Piotr Semka zapytał na Twitterze rzeczniczkę kampanii PO Joannę Muchę, czy wypuszczone do sieci wideo, w którym użyto zdjęcie Łukasza Warzechy było dziełem sztabu partii. Pytanie pozostało bez odpowiedzi.

Przypomnijmy, że w lutym br. Warzecha wyszedł ze studia TVP Info w czasie programu na żywo, ponieważ prowadzący zapytał, czy skoro krytykuje konwencję Bronisława Komorowskiego, a chwali Andrzeja Dudę, to bierze pieniądze od sztabu tego drugiego.

Na początku kwietnia Katarzyna Kolenda-Zaleska z „Faktów” TVN i Michał Krzymowski z „Newsweeka” wyrazili oburzenie tym, że fragmenty ich wypowiedzi pochlebne dla Janusza Palikota znalazły się w ulotce wyborczej polityka (więcej o tym).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski