mBank, ING i BNP Paribas bankami z najlepszymi biurami prasowymi

Najlepiej prowadzone biura prasowe pod względem uczciwości, szybkości reakcji i dostępności mają: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska - wynika z najnowszego badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
mBank, ING i BNP Paribas bankami z najlepszymi biurami prasowymi

 Dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, biorący udział w badaniu przyznają, że w pozyskiwaniu informacji największe znaczenie mają dla nich rozmowy z przedstawicielami banków, konferencje prasowe – teraz łatwiejsze do zorganizowania niż w czasie trwającej pandemii i restrykcji oraz informacje przygotowywane i przekazywane przez banki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najlepsze-infolinie-bankowe-pekao-millennium-santander-bank-polska ##

Responsywność i szybkość reakcji - cechy najlepszych biur prasowych

Kluczowa we współpracy dziennikarzy z biurami prasowymi jest responsywność i szybkość reakcji. Dziennikarze podkreślają, że dla nich najistotniejsze jest, czy w ogóle dostaną odpowiedź na swoją prośbę i jak szybko ją dostaną.

To właśnie czas uzyskania informacji jest tak ważny w codziennej pracy w mediach. Ceniona jest szczególnie sprawna współpraca, odpowiadanie w terminie, udzielanie feedbacku, nawet jeśli bank nie może lub nie chce udzielić odpowiedzi. Dodatkowo dziennikarze doceniają, kiedy bank sam wychodzi z inicjatywą kontaktu, proponuje tematy, które dotyczą rynku, sytuacji ekonomicznej i innych aspektów będących aktualnie często podejmowanymi w mediach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/42-proc-mniej-na-reklamy-bankow-liderem-ing-bank-slaski-przed-mbankiem-top5 ##

Dziennikarze oceniali banki pod kątem 17 różnych kryteriów, z których wyróżnili pięć najważniejszych cech biura prasowego.

Najważniejsze kryteria oceny pracy biur prasowych (TOP 5)

grafika

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2022

mBank, ING Bank Śląski, BNP Paribas na podium

Bankami, których biura prasowe zostały najlepiej ocenione przez dziennikarzy są: mBank (ocena 4,30), ING Bank Śląski (4,21) oraz BNP Paribas Bank Polska (4,20).

MBank został liderem w kategoriach szybkość reakcji oraz Aktywna komunikacja zwrotna (odpisywanie, oddzwanianie). Z kolei Santander Bank Polska doceniono pierwszym miejscem w obszarze dostępności (możliwości) kontaktu. ING Bank Śląski został liderem kategorii rzetelna i uczciwa komunikacja, a Crédit Agricole - dostęp do ekspertów.

Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations jest realizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 2000 roku, w cyklu dwuletnim. Każda edycja badania jest realizowana metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2022 roku na próbie N=20 dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej, które kontaktują się z bankami w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział przedstawiciele redakcji: Bankier.pl, Business Insider, Cashless, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, ISBnews, PAP, Parkiet/Rzeczpospolita, PR Katowice, Puls Biznesu, Subiektywnieofinansach.pl, WNP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana