MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa

Dom mediowy MediaCom (należy do GroupM) wygrał przetarg firmy Adidas na obsługę jej globalnego budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na ok. 300 mln dolarów rocznie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa

Poprzednio obsługą mediową Adidasa zajmowało się kilka agencji mediowych, w zależności od rynku. W USA i Wielkiej Brytanii za planowanie i zakup mediów odpowiadała sieć Carat należąca do Dentsu Aegis Network (od 19 lat), a na Bliskim Wschodzie - Starcom (Publicis Media).

Adidas nie podał liczby i nazw agencji uczestniczących w przetargu. Proces ten koordynowała firma MediaSense.

Przed rozpoczęciem przeglądu ofert domów mediowych Adidas poinformował, że marketingowo kluczowe są dla niego oddziały w Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku, Paryżu i Szanghaju.

Z raportu finansowego za 2017 rok wynika, że Adidas zwiększył w skali roku wydatki marketingowe o 13 proc., do 2,73 mld euro. Połowa tej kwoty wydawana jest na różne partnerstwa promocyjne i sponsoring zespołów, takich jak Manchester United, Real Madryt oraz na kontrakty z indywidualnymi gwiazdami, takimi jak Lionel Messi, Kanye West, Stella McCartney. Pozostała część zostaje przeznaczona na reklamy, media cyfrowe, wsparcie w punktach sprzedaży.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem