Niemal jedna trzecia polskich marketerów uważa, że metaverse to przyszłość marketingu

Polscy marketerzy uważają, że metaverse będzie kolejną platformą komunikacji z klientami - wynika z badania agencji K2 Create (Grupa K2) i Shortlist Consulting. Blisko jedna trzecia marketerów uważa, że obecność marek w metawersum stanie się w najbliższych latach normą.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Niemal jedna trzecia polskich marketerów uważa, że metaverse to przyszłość marketingu

K2 Create i Shortlist Consulting sprawdziły, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium.

70 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu stanowili szefowie działów marketingu, a 40 proc. zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mark-zuckerberg-metaverse-kiedy-premiera ##

Pojecie metaverse świetnie znane wśród specjalistów od marketingu

Badanie pokazało, że 90 proc. marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40 proc. marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze.

Marketerzy szukają wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach (46,6 proc.), w prasie branżowej (43,2 proc.) i na LinkedIn (37,5 proc.).

Marketerzy w metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż jedna trzecia upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie szumu medialnego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/k2-create-metawersum ##

– Wraz z rozwojem samego marketingu w kolejnych technologicznych rozwiązaniach, ewoluuje również rola marketera. W badaniu zapytano o metawersum, czyli cyfrowy świat, który istnieje niezależnie od jakiegokolwiek jednego świata fizycznego. Mimo, że samo komercyjne metawersum firmy Meta traci ostatnio zainteresowanie inwestorów, zgodnie z wynikami badania marketerzy uważają metawersum nie za krótkotrwały trend, lecz coś, co z nami zostanie. Jednym z trendów, który już zaczyna się pojawiać i - zgodnie z wynikami badania jest coraz bardziej widoczny dla samych marketerów - jest przejście bardzo wielu działań marketingowych do metawersum. Wyniki badania wskazują również, że w znakomitej większości marketerzy nie tylko interesują się koncepcja metawersum, ale też mają świadomość marketing, że w środowisku metawersalnym będzie się bardzo różnił od marketingu tradycyjnego – komentuje wyniki badania proc. Aleksandra Przegalinska, futurolożka i ekspertka w temacie badań nad sztuczną inteligencją.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana