Microsoft chce zablokować umowę Google z Yahoo Japan

Microsoft będzie chciał skłonić japońskich regulatorów rynku, aby nie zgodzili się na wejście w życie umowy zawartej przez Yahoo Japan z Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że na mocy tego porozumienia silnik wyszukiwarki giganta z Mountain View ma być odpowiedzialny za wyszukiwanie na japońskich stronach Yahoo. Dodatkowo Yahoo Japan będzie też korzystać z systemu dostarczania reklam Google (więcej).

Koncern z Redmond zaraz po ogłoszeniu zawarcia tej umowy słowami jednego ze swoich wiceprezesów Dave'a Heinera ostro ją skrytykował. W poście na swoim blogu Heiner stwierdził, że porozumienie zlikwiduje konkurencję na japońskim rynku internetowych wyszukiwarek i umieszczanych w nich reklam (więcej).  Teraz Microsoft chce przedstawić swoje argumenty przed japońską Federalną Komisją Handlu i namówić ją do zablokowania umowy Yahoo Japan z Google.

"Planujemy zaprezentować japońskiej FTC dowody tłumaczące dlaczego naszym zdaniem ta umowa jest znacznie bardziej szkodliwa dla konkurencji niż porozumienie Google z Yahoo z 2008 roku, które Departament Sprawiedliwości USA uznał za nielegalne" - czytamy w krótkim oświadczeniu Microsoftu.

Microsoft ma podpisane z Yahoo 10-letnie porozumienie, w ramach którego za wyszukiwanie i umieszczanie reklam na stronach należących do Yahoo odpowiedzialny będzie silnik Bing - nowej wyszukiwarki Microsoftu. W Japonii od tego globalnego porozumienia wyjątek był możliwy ze względu na fakt, że Yahoo posiada tylko 35 proc. udziałów w Yahoo Japan, a większy pakiet należy do firmy telekomunikacyjnej Softbank.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana