Microsoft chce zablokować umowę Google z Yahoo Japan

Microsoft będzie chciał skłonić japońskich regulatorów rynku, aby nie zgodzili się na wejście w życie umowy zawartej przez Yahoo Japan z Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że na mocy tego porozumienia silnik wyszukiwarki giganta z Mountain View ma być odpowiedzialny za wyszukiwanie na japońskich stronach Yahoo. Dodatkowo Yahoo Japan będzie też korzystać z systemu dostarczania reklam Google (więcej).

Koncern z Redmond zaraz po ogłoszeniu zawarcia tej umowy słowami jednego ze swoich wiceprezesów Dave'a Heinera ostro ją skrytykował. W poście na swoim blogu Heiner stwierdził, że porozumienie zlikwiduje konkurencję na japońskim rynku internetowych wyszukiwarek i umieszczanych w nich reklam (więcej).  Teraz Microsoft chce przedstawić swoje argumenty przed japońską Federalną Komisją Handlu i namówić ją do zablokowania umowy Yahoo Japan z Google.

"Planujemy zaprezentować japońskiej FTC dowody tłumaczące dlaczego naszym zdaniem ta umowa jest znacznie bardziej szkodliwa dla konkurencji niż porozumienie Google z Yahoo z 2008 roku, które Departament Sprawiedliwości USA uznał za nielegalne" - czytamy w krótkim oświadczeniu Microsoftu.

Microsoft ma podpisane z Yahoo 10-letnie porozumienie, w ramach którego za wyszukiwanie i umieszczanie reklam na stronach należących do Yahoo odpowiedzialny będzie silnik Bing - nowej wyszukiwarki Microsoftu. W Japonii od tego globalnego porozumienia wyjątek był możliwy ze względu na fakt, że Yahoo posiada tylko 35 proc. udziałów w Yahoo Japan, a większy pakiet należy do firmy telekomunikacyjnej Softbank.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię