Microsoft odbija się na rynku reklamy

Po drastycznym spadku z 2014 roku, w zeszłym roku przychód z reklam Microsoftu poszybował w górę o 20,8 proc., a w roku bieżącym nastąpi kolejny znaczący wzrost - prognozuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
Microsoft odbija się na rynku reklamy
fot. Shutterstock.com

W 2016 roku wpływy Microsoftu z reklam mają zwiększyć się o 15 proc., do blisko 3 miliardów dolarów. To jednak wciąż mniej niż w 2013 roku, a mniej więcej tyle samo co firmie udało się uzyskać jeszcze w roku 2012.

Dzięki obecnemu wzrostowi rośnie, chociaż powoli, udział koncernu z Redmond w globalnym rynku reklam w wyszukiwarkach online. W latach 2014-2015 zwiększył się on z 3 proc. do 3,3 proc., a w roku 2016 ma sięgnąć 3,4 proc. Dla porównania, udział lidera rynku Google ma w tym roku wynieść 55,2 proc., a chińskiej Baidu - 10,1 proc.

grafika

Lepsze wyniki Microsoft notuje w USA: 8,4 proc. udziału w rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach i drugie miejsce za Google. Biorąc pod uwagę cały amerykański rynek reklam w przestrzeni cyfrowej, Microsoft jest trzeci, za Google i Facebookiem.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?